اصغر فرهادی و بره‌نیس بژو در مراسم جوایز هیئت ملی نقد در نیویورک

0
427

برندگان جوایز هیئت ملی نقد در مراسمی با حضور چهره‌های شاخص دنیای سینما در نیویورک تقدیر شدند.

هیئت ملی نقد (NBR) سه‌شنبه شب (چهارشنبه صبح به وقت ایران) از برندگان این دوره جوایز خود – که اسامی آن‌ها چهارم دسامبر اعلام شده بود تقدیر کرد.

اصغر فرهادی برای فیلم «گذشته» جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان سال را دریافت کرد. او جایزه خود را از بره‌نیس بژو بازیگر فرانسوی فیلمش گرفت.

بژو پیش از اعطای جایزه فرهادی گفت: «چیزی که تو از من در این فیلم نشان دادی، یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های من است.»

بژو سال 2013 برای بازی در «گذشته» برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم کن شد.

فرهادی که دو سال پیش نیز برای «جدایی نادر از سیمین» از NBR جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان سال را گرفت، پس از دریافت جایزه خود گفت دو سال پیش در همین مراسم با بژو آشنا شد. بژو به نمایندگی از فیلم «هنرمند» در جوایز حضور داشت و او به نمایندگی از «جدایی نادر از سیمین». هر دو فیلم آن سال برنده جایزه اسکار شدند.

مارتین اسکورسیزی، مریل استریت، جوئل و ایتن کوئن، اما تامپسن، لئوناردو دی کاپریو، بروس درن، سارا پولی و جسیکا چاستین از حاضران در مراسم سالانه NBR با اجرای لارا اسپنسر بودند.

هیئت ملی نقد سازمانی غیرانتفاعی و متشکل از بیش از 100 محقق، دانشجو، فیلمساز جوان، علاقه‌مند و دست‌اندرکار حرفه‌ای سینماست.

انتخاب NBR درمورد بهترین فیلم سال می‌تواند به موفقیت آن فیلم در فصل جوایز سینمایی بخصوص جوایز اسکار کمک کند، هرچند در چهار سال اخیر برنده اصلی هیئت ملی نقد با برنده اصلی جوایز اسکار همخوانی نداشته است.

پارسال «30 دقیقه بامداد» به کارگردانی کاترین بیگلو از سوی هیئت ملی نقد به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد، اما اسکار بهترین فیلم به «آرگو» ساخته بن افلک رسید. دو سال پیش نیز «هوگو» جوایز اصلی این هیئت را درو کرد، اما در نهایت «هنرمند» اسکار بهترین فیلم را به خانه برد.