اشک های سلیمی روی سکوی جهانی ..!

0
227

*بهداد سلیمی نایب قهرمان جهان شد.

بهداد سلیمی، وزنه بردار شایسته کشورمان، در پایان رقابتهای دسته فوق سنگین قهرمانی جهان در قزاقستان با حدنصاب 457 کیلوگرم، بعد از روسلان آلبگوف روس روی سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد و صاحب دو مدال نقره و یک برنز این وزن شد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، سلیمی که در یکضرب با از دست دادن وزنه های 211 کیلویی و رکورد 206 کیلوگرم، بعد از روسلان آلبگوف روس در مکان ایستاده بود، در دوضرب برای جبران این عقب ماندگی تمام تلاش خود را کرد اما در آخرین فرصت خود نتوانست وزنه 257 کیلویی را بالای سر نگاه دارد. سلیمی در دوضرب ابتدا پشت وزنه 246 ایستاد و با مهار آن رقابت خود را با دونماینده فوق سنکین روسیه آغاز کرد. سلیمی در ادامه وزنه 251 کیلویی را مهار کرد اما با توجه به اینکه آلبگوف، پس از دو بار تلاش موفق به مهار وزنه 252 کیلوگرمی شده بود، سلیمی برای کسب عنوان قهرمانی جهان باید وزنه 257 کیلویی را بالای سر می برد.

قبل از به روی تخته آمدن سلیمی الکسی لوچف با مهار وزنه 253 کیلوگرم، بالاتر از روسلان آلبگوف ایستاد. پس از آن نوبت به سلیمی و وزنه 257 رسید. سلیمی که در هیچ مسابقه رسمی وزنه 257 را مهار نکرده بود، برای ثبت این رکورد نهایت تلاش خود را کرد اما وزنه در هنگام قیچیزدن از دست او افتاد تا عنوان قهرمانی دسته فوق سنگین به روسلان آلبگوف برسد.

سلیمی هم باوجود تمام شایستگی هایش روی سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد و 25 امتیاز با ارزش برای تیم ملی کشورمان در کسب سهمیه المپیک به دست آورد.

اشک های بهداد
سلیمی که از سال 2009 تاکنون در 9 مسابقه متوالی قهرمانی آسیا، بازیهای آسیایی، رقابتهای جهانی و المپیک عنوان قهرمانی را به دست آورده بود، پس از نایب قهرمانی در رقابتهای جهانی از فرط ناراحتی در هنگام مراسم توزیع مدال اشک ریخت. او در تمام مدتی که سرود روسیه در حال پخش بود نتوانست جلوی اشک های خود را بگیرد.