اسید معده این حیوان می‌تواند فلزات را هم ذوب کند

0
456

محققان اعلام کرده‌اند اسید معده کرکس‌ها به طور باورنکردنی قدرتمند است به طوری‌که در مطالعات انجام شده مشخص شد که معده این جاندار قادر است حتی استخوان‌ها و فلزات را ذوب کند.

محققان معتقدند که عامل اصلی نجات کرکس‌ها در برابر رژیم غذایی مملو از گوشت فاسد و گندیده تنها ژن‌های منحصر‌به‌فرد این حیوان است.

 محققان موسسه علوم و تکنولوژی کره جنوبی با مطالعه بر روی کرکس‌های مردارخوار موفق به کشف توالی ژنی موثر در تولید اسید معده قدرتمند این جاندار برای از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در لاشه حیوانات شدند.

دکتر جان باک، متخصص علوم ژنتیک از موسسه آلسون کره جنوبی اظهارکرد: سیستم ایمنی و دستگاه گوارش کرکس‌ها در مقایسه با سایر جانداران مقاومت بسیار بیشتری دارد به طوری‌که در مطالعات انجام شده مشخص شد که این جاندار در برابر عوامل بیماری‌زا موجود در لاشه حیوانات در حال فساد و میکروارگانیسم‌های مهلکی همچون باسیلوس آنتراسیس عامل سیاه‌ زخم، ویروس هاری و کزاز کاملا مصونیت دارد.

وی در ادامه افزود: اسید معده کرکس‌ها به طور باورنکردنی قدرتمند است به طوری‌که در مطالعات انجام شده مشخص شد که معده این جاندار قادر است حتی استخوان‌ها و فلزات را ذوب کند.

کرکس‌ها با پهنای بال سه متری در دسته بزرگ‌ترین پرندگان جهان قرار دارند.

به گزارش ایسنا؛ محققان با مقایسه ژنوم کرکس‌ها با عقاب سرسفید آمریکایی دریافتند که این دو گونه بر خلاف باور قبلی از نظر ژنتیکی بسیار به هم شبیه‌اند و به احتمال زیاد نیای مشترک آنها در 18 میلیون سال قبل منقرض شده است.