اسکورسیزی به سینمای آفریقا کمک می‌کند

0
279

بنیاد فیلم مارتین اسکورسیزی اعلام کرد پروژه‌ای با عنوان میراث فیلم آفریقا دارد که برای بازسازی و حفاظت از فیلم آفریقایی و با همکاری بنیاد پن آفریکن و یونسکو در دست اجرا قرار گرفته است.

 اسکورسیزی روز پنجشنبه اعلام کرد این پروژه بخش مهمی از فعالیت سینمای جهان بنیاد او را تشکیل می‌دهد.

این کارگردان نامدار افزود: فیلم‌های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که نیازمند بازسازی هستند. ما «پروژه سینمای جهان» را ایجاد کردیم تا مطمئن شویم که مهمترین فیلم‌ها و باارزش‌ترین آنها را برای همیشه از دست نخواهیم داد. در ۱۰ سال اخیر این پروژه به بازسازی فیلم‌هایی از مصر، هند، کوبا، فیلیپین، برزیل، ارمنستان، ترکیه، سنگال و بسیاری از کشورهای دیگر خدمت کرده است.

وی افزود: در خلال پیشرفت این پروژه ما از ضرورت فوری رسیدگی به فیلم‌های آفریقایی مطلع شدیم تا مطمئن شویم نسل جدید سینماروها – مخصوصا آفریقایی‌ها- می‌توانند در عمل این فیلم‌ها را ببینند و قدر آنها را بدانند. در این راه یونسکو راهبری این حفاظت فرهنگی را برعهده دارد و من بسیار خوشوقتم که با همکاری این سازمان و سازمان پن آفریکن (FEPACI) که برای سینمای‌آفریقا تلاش می‌کند در این راه پیشگام شویم.

عمر سیسکو که دبیر کلی FEPACI را برعهده دارد گفت این تلاش برای سینمای آفریقا ضروری است.

وی افزود: آفریقا به سینمای خودش، تصاویر خودش، و ذایقه خودش نیاز دارد و باید به فکر مهد بشریت باشیم که از نظر تاریخی، فرهنگی و میراث روحی اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی،قرار است جزییات این همکاری در فستیوال فیلم پن افریکن ۲۰۱۷ که در بورکینا فاسو برگزار می‌شود، اعلام شود.