اسکارلت جوهانسن در داستانی از ادیث وارتن

0
449

بازیگر «گم‌شده در ترجمه» و «دختری با گوشواره مرواید» قرار است در اقتباسی تلویزیونی از درام «رسوم شهرستانی» ادیث وارتن بازی کند.

به‌ گزارش  آنا به نقل از ورایتی، اسکارلت جوهانسن در سریال تلویزیونی کوتاهی بر اساس رمان  سال 1913 ادیث وارتن با عنوان «رسوم شهرستانی» (The Custom of the Country) نقش اصلی را بر عهده خواهد داشت. ادیث وارتن نویسنده آمریکایی بیشتر به‌واسطه رمان «عصر بیگناهی» برنده جایزه  پولیتزر شهرت دارد، رمانی که به فارسی ترجمه و منتشر شده و مارتین اسکورسیزی در سال 1993 فیلمی بر اساس آن ساخته است.

داستان  «رسوم شهرستانی» درباره دختر جوانی است که از نقاط دور افتاده غرب میانه آمریکا به شهر بزرگ نیویورک می‌رود و تلاش می‌کند در جامعه‌ پیچیده آن شهر روی پای خود بایسند و راهی برای ترقی و پیدا کردن منزلت اجتماعی بیابد. کریستوفر همپتن، فیلم‌نامه‌نویس پرتغالی نویسنده فیلم‌نامه‌های «تاوان»، «روابط خطرناک» و «راه و رسم خطرناک» وظیفه اقتباس این رمان برای صفحه کوچک تلویزیون را بر عهده دارد.

اسکارلت جوهانسن علاوه بر بازی در این سریال هشت قسمتی بخش تلویزیونی سونی پیکچرز، مدیریت تولید آن را نیز بر عهده خواهد داشت. این بازیگر که متولد 1984 در نیویورک است، ایفای نقش در سینما را از 10 سالگی با فیلم «نورث» آغاز کرد و پس از آن در فیلم‌هایی ماند «تنها در خانه 3» و «نجواگر اسبان» ظاهر شد.

به‌ گزارش آنا به نقل از ورایتی، جوهانسن پس از درخشش در سینمای جدی با دو فیلم «گم‌شده در ترجمه» و «دختری با گوشواره مروارید» در سال 2003، در فیلم‌های «امتیاز نهایی»، «خبر داغ» و «ویکی کریستینا بارسلونا» ساخته وودی آلن بازی کرد و سپس با «مرد آهنی 2»، «انتقام‌جویان» و «کاپیتان آمریکا» به ستاره فیلم‌های اکشن کامیک‌بوکی بدل شد و در عین حال، در آثاری مانند «پرستیژ»، «هیچکاک»، «برای او» و «لوسی» نیز ایفای نقش کرد.

www.myfilmviews.com