اسپیلبرگ سراغ 2 فیلم جدید می‌رود

0
140
استیون اسپیلبرگ کارگردان مشهور با اعلام زمان ساخت دو فیلم بعدی‌اش درباره محتوای و زمان آغاز فیلمبرداری آنها توضیح داد.

چهره شناخته‌شده سینما می‌خواهد یک تریلر جاسوسی را برای دریم ورکز بسازد و این کار را پیش از شروع فیلم اقتباسی از کتاب کودکانه رولد دال انجام می دهد.

از میان همه پروژه‌های متنوعی که اسپیلبرگ در یک سال اخیر اعلام کرده بود می‌خواهد بسازد، اکنون روشن شده که او می‌خواهد یک فیلم جاسوسی درباره دوران جنگ سرد را که هنوز نامی برایش تعیین‌نشده پیش از هر فیلم دیگرش در دست بگیرد.

تاریخ اکران این فیلم 16 اکتبر 2015 اعلام شده است اما او نسخه اقتباسی از کتاب BFG رولد دال را هم از نظر نینداخته و این فیلم را اول جولای 2016 راهی پرده‌های سینماها می کند.

اسپیلبرگ که پس از نامزدی در اسکار برای فیلم «لینکلن» می خواست فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» را سال پیش بسازد، بعدا از ساخت آن منصرف شد و از زمان کارگردانی «لینکلن» در سال 2012 تاکنون پروژه ای را در دست نگرفته است.

او در این فاصله جذب پروژه‌های متعددی شد و هر بار فیلمی را به عنوان پروژه بعدی اش معرفی کرد که اقتباس از رمان «آدم ربایی ادگاردو مورتارا» بر مبنای رمانی از دیوید کرتسر، «روبوکالیپس» یک داستان علمی تخیلی برای کمپانی فاکس و «مونته زوما»‌ درامی درباره آزتک ها از جمله آنها بوده اند.

در هر حال آنچه روشن است در درام جاسوسی بی نام اسپیلبرگ تام هنکس نقش آفرینی می کند. این درام بر مبنای ماجرای واقعی جیمز داناوان وکیل مدافعی ساخته شده که در بحبوحه جنگ سرد از سوی سیا ماموریت می یابد برای آزاد کردن یک خلبان جاسوس به نام گری پاورز که با کا گ ب همکاری کرده بود تلاش کند.

به گزارش  مهر به نقل از اسکرین دیلی،آخرین نسخه فیلمنامه این فیلم را برادران کوئن نوشته اند و نسخه قبلی آن توسط مت چارمن نوشته شده بود. این فیلم را خود اسپیلبرگ، مارک پلات و کریستی ماکوسکو کیگر تهیه می کنند.

فیلم اکشن «غول بزرگ دوست داشتنی» نیز یک قصه فانتزی است که درباره یک دختر بچه یتیم و دوستی او با یک غول نوشته شده است. رولد دال این کتاب را نوشته و کوئنتین بلیک آن را تصویرگری کرده است. این کتاب در سال 1982 منتشر شده بود.

دریم ورکز حقوق این کتاب را سال 2011 خرید. کارگردان‌های مختلفی برای ساخت این فیلم انتخاب شدند که جان مدن و کریس کلمبوس سازنده «هری پاتر» از جمله آنها بودند اما سرانجام اسپیلبرگ اعلام کرد می خواهد خودش این پروژه را در دست بگیرد.

فیلمنامه این فیلم را ملیسا متیسون نوشته است. او نویسنده فیلمنامه «ای.تی» فیلم تحسین شده اسپیلبرگ بود.