اسلامگرایان داعش طاق نصرت شهر باستانی پالمیرا را تخریب کرد

0
163

اسلامگرایان داعش روز یکشنبه، طاق نصرت مشهور شهر باستانی پالمیرا در سوریه را تحریب کرد. مأمون عبدالکریم، رئیس سازمان آثار باستانی سوریه گفت که با تخریب این طاق نصرت، بیم آن می رود که تمامی شهر باستانی پالمیرا که از سوی یونسکو به عنوان میراث جهانی شناخته شده، توسط داعش از بین برود.

وی تأکید کرده که تخریب طاق نصرت پالمیرا در ادامه تخریب سیستماتیک این شهر باستانی است و احتمالا در آینده نزدیک دیگر نقاط باقی مانده این شهر نیز تخریب شود.

طاق نصرت پالمیرا که بیش از دو هزار سال قدمت داشت، در یکی از ورودی‌های این شهر قرار داشت و نماد پالمیرا به شمار می‌رود.

اسلامگرایان داعش از روز 21 ماه مه کنترل شهر باستانی پالمیرا را که در 205 کیلومتری شرق دمشق واقع است، در اختیار دارد و پیشتر نیز برخی از آثار این شهر را تخریب کرده است.

خبرگزاری فرانسه از بیروت گزارش داده که طاق نصرت پالمیرا در زمانی تخریب شده که جنگ سوریه با مداخله ارتش روسیه پیچیده تر شده است.

رئیس سازمان آثار باستانی سوریه از جامعه جهانی خواسته تا راهکاری را برای جلوگیری از تخریب کامل پالمیرا توسط اسلامگرایان داعش پیدا کنند.

اسلامگرایان داعش روز 23 اوت گذشته معبد “بعل شمین” در پالمیرا را ویران کرد و چند روز قبل از آن نیز خالد اسد، باستان شناس ٨٢ ساله سوری را که طی چهار دهه گذشته مراقبت از پالمیرا را بر عهده داشت، سر برید.