اسلامگرایان داعش تماشای تلویزیون را ممنوع کرد

0
104

منابع محلی در شهر الرقه سوریه اعلام کردند: گروه اسلامگرایان داعش ، اهالی این شهر را از تماشای برنامه های تلویزیونی منع کرده است .

 منابع محلی در شهر رقه سوریه خبر دادند که گروه اسلامگرایان داعش، تماشای تلویزیون را برای اهالی این شهر ممنوع اعلام کرده است.

فعالان اجتماعی و سیاسی در شهر رقه سوریه خاطر نشان کردند اسلامگرایان داعش مردم شهر را از مشاهده برنامه های تلویزیونی منع کرده و تنها در روزهای جمعه به مردم شهر اجازه تماشای تلویزیون و آن هم تماشای برنامه های خاصی را می دهد.

اسلامگرایان داعش همچنین محدودیت هایی در استفاده از اینترنت برای مردم این شهر اعمال کرده است؛ به دفاتر کافی نت شهر اجازه فعالیت تنها از ساعت 9 صبح تا 5 عصر را می دهد و با کسانی که این محدودیت را زیر پا گذارند به شدت برخورد می کند. اهلی رقه از یک سو در سایه اشغال و سیطره اسلامگرایان داعش بر شهر در شرایط بدی به سر می برند و از سوی دیگر زیر بمباران نیروهای موسوم به ائتلاف ضد اسلامگرایان داعش به سرکردگی آمریکا دروضعیت فلاکت باری زندگی می کنند.

استان رقه با مرکزیت شهر رقه بیش از 19 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و شمار ساکنان آن حدود دومیلیون نفر است.

این شهر نخستین شهری بود که در ماه مارس سال 2013 میلادی به طور کامل به اشغال تروریست ها درآمد و پس از آن نیز اطراف این شهر به تصرف آن ها درآمد و بالاخره دو سال پیش اسلامگرایان داعش کنترل کامل این شهر را به دست گرفت و دیگر مخالفان مسلح سوری را از این شهر بیرون کرد و این شهر را مرکز فعالیت های خود قرار داد.

اسلامگرایان داعش از زمان به اشغال در آوردن برخی مناطق در عراق و سوریه مرتکب جنایت های زیادی شده و بسیاری از ساکنان مناطق تحت کنترل اسلامگرایان داعش ناچار شده اند خانه و زندگی خود را رها کرده و به مناطق دیگر بروند.

به گزارش فرارو به نقل از رأی الیوم ، منابع عراقی چند روز پیش اعلام کردند این گروهک تنها طی چند روز اخیر حدود دو هزار عراقی را به در موصل به قتل رسانده است.

این گروهک به مردم مناطق تحت اشغال خود اجازه خروج نمی دهد و از آن ها به عنوان سپر انسانی درمقابل حملات نیروهای دولتی برای آزادسازی این مناطق استفاده می کند .