اسرائیل می‌گوید تاسیسات موشک سازی حزب‌الله را شناسایی کرده است

0
179

دو روز پس از تبادل آتش در مرز میان اسرائیل و لبنان، ارتش اسرائیل اعلام کرد که یکی از تأسیسات تولید موشک حزب الله لبنان را شناسایی کرده است. ارتش اسرائیل در بیانیه ای که به همین مناسبت منتشر کرده نوشته است که این تاسیسات در نزدیکی “نبی شیت” در درۀ “بقاع” واقع شده و در آن حزب الله لبنان موشک های نقطه زن تولید می کند.

بیانیۀ ارتش اسرائیل همچنین تأکید می کند که حزب الله لبنان به دلیل نگرانی از حملات احتمالی ارتش اسرائیل امکانات این تاسیسات را به تاسیسات غیرنظامی در بیروت منتقل کرده است. ارتش اسرائیل با انتشار تصاویر ماهواره ای همچنین گفته است که این تاسیسات سال ها پیش توسط جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان برای تولید اسلحه ساخته شده است.

یکشنبه گذشته حزب الله لبنان چند موشک ضدتانک به شمال اسرائیل پرتاب کرد و با واکنش این کشور روبرو شد. اسرائیل در پاسخ به حملات حزب الله، جنوب لبنان را بمباران کرد که در نتیجۀ آن برخی مناطق جنگلی آتش گرفت.

هفتۀ گذشته در نتیجۀ بمباران ارتش اسرائیل دو تن از اعضای حزب الله در سوریه کشته شدند. حزب الله لبنان همچنین اسرائیل را متهم کرد که به وسیلۀ پهپاد یکی از پایگاه های این گروه را در جنوب بیروت بمباران کرده است.

به گزارش رادیوفرانسه؛ دوشنبه گذشته حسن نصرالله، رهبر حزب الله، تهدید کرد که در واکنش به حملات مشابه، شهرهای اسرائیل را آماج حمله قرار خواهد داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، نیز در نشست کابینۀ این کشور بر عزم خود برای تضمین امنیت اسرائیل تأکید کرد. او گفت که باید مانع از ارسال موشک های نقطه زن توسط جمهوری اسلامی به دشمنان اسرائیل و متحدان آنها از قبیل حزب الله لبنان شد.