اسرائیل مواضع رژیم اسد و شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی را در قنیطره بمباران کرد

0
204

شامگاه پنج‌شنبه 30 آوریل 2020 گزارش داد، بالگردهای اسرائیلی تعدادی از مواضع نظامی نیروهای رژیم سوریه و شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی را در شهر القنیطره و تل احمر غربی هدف قرار دادند.

از سویی دیدبان حقوق بشر سوریه با اعلام این که 5 فروند موشک اسرائیلی به مناطقی در حومه شهرهای درعا و القنیطره اصابت کرده‌، افزود، «صداهای وقوع انفجارهای متفرقه‌ای در بخش‌های غربی استان درعا شنیده شد».

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، این انفجارها ناشی از بمباران اهداف نظامی نیروهای رژیم سوریه و شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی در منطقه تل احمر و در اطراف شهرک معریه در غرب درعا، و منطقه تل احمر غربی در قنیطره در نزدیکی مرزهای استحفاظی آن با استان درعا در جنوب سوریه بوده است».

از طرفی، دیدبان حقوق بشر سوریه بیان کرد که «هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره میزان خسارت‌های ناشی از این بمباران‌ها گزارش نشده است».

رسانه‌های وابسته به رژیم سوریه اما تنها از وارد آمدن خسارت‌های مادی به این مناطق خبر دادند.

شایان ذکر است که رژیم سوریه یک هفته پیش از حملات هوایی اسرائیل به حومه شرقی حمص خبر داده بود.

العربیه نوشت؛ در آن هنگام همزمان با شنیدن صدای انفجارهای قوی، رژیم سوریه اعلام کرد که ناشی از پاسخ پدافند هوایی به حملات جنگنده‌های اسرائیلی بوده که در آسمان لبنان به پرواز درآمده و نقاط نظامی وابسته به شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی در صحرای تدمر در شرق استان حمص را هدف قرار دادند.