اسرائیل: سپاه قدس را در سوریه هدف قرار دادیم

0
281

در اعلامی بی‌سابقه طی سال‌های گذشته و علی‌رغم تکرار حملات هوایی اسرائیل به سوریه سحرگاه چهارشنبه 18 نوامبر2020 افیخای ادرعی سخنگوی ارتش اسرائیل تاکید کرد کشورش طی حملاتی هوایی مواضع سپاه قدس و نیروهای رژیم سوریه را هدف قرار داده است.

افیخای ادرعی سخنگوی ارتش اسرائیل سحرگاه چهارشنبه توضیح داد که این حملات هوایی اسرائیل در واکنش به تیمی انجام شده که به فرمان رژیم جمهوری اسلامی اقدام به مین‌گذاری‌ها وتله‌گذاری‌هایی در میادین مرزی جولان با اسرائیل کرده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل در سلسله توئیت‌های در این‌باره اشاره کرد که حملات هوایی اسرائیل مواضع سپاه قدس و نیروهای رژیم سوریه را که شامل مخازن، مقرهای فرماندهی، مجتمع‌های نظامی به اضافه سامانه‌های موشکی زمین به هوا بوده را هدف قرار داده است.

ادرعی ضمن توضیح این که حملات سحرگاه امروز ارتش اسرائیل در واکنش به تیمی انجام شد که به فرمان رژیم جمهوری اسلامی اقدام به مین‌گذاری‌ و تله‌گذاری در میادین مرزی جولان با اسرائیل کرده، تاکید کرد که «اسرائیل ارتش رژیم اسد را مسئول هر اقدامی می‌داند که از خاک سوریه علیه این کشور صورت می‌گیرد و در این راستا بنا به ضرورت برای حمله به مواضع رژیم جمهوری اسلامی در سوریه که خطری علیه ثبات منطقه‌ای تشکیل می‌دهند، اقدام می‌کند».

او در ادامه گفت که نیروهای ارتش اسرائیل برای مقابله با هر گونه سناریویی در حالت آماده‌باش خواهند ماند.

این در حالی است که خبرگزاری وابسته به رژیم سوریه (سانا) چهارشنبه پیش از این اعلام کرد که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه به جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان دمشق واکنش نشان داده‌اند و افزود که طی این حملات هوایی 3 نظامی سوری و یک سرباز این کشور کشته شدند.

حملات سحرگاه امروز ارتش اسرائیل به دمشق چند ساعت پس از آن صورت گرفت که بینی گانتس وزیر دفاع اسرائیل دمشق را مسئول کارگذاشتن میدان مین و تله‌های انفجاری دانست که صبح سه‌شنبه در مرز سوریه با جولان اشغالی شناسایی شده است.

بینی گانتس ضمن بازدید از فرماندهی ارتش اسرائیل در شمال این کشور به همراه عفیف کوخافی رئیس ستاد و فرمانده منطقه شمالی ارتش اسرائیل، گفت:« ما از مدتهای طولانی برای احتمال وقوع حملاتی در منطقه شمالی آماده بودیم و ارتش اسرائیل توان و اراده لازم را برای واکنش شدید به هر حادثه‌ای در دو جبهه لبنانی و سوری داراست».

او همچنین افزود که «ساعاتی پیش تله‌هایی انفجاری در بلندی‌های جولان کشف شد.. به وضوح می‌گویم که سوریه مسئول وقوع این‌گونه حوادث در سرزمین‌هایش و نیز اجازه دادن به قاچاق اسلحه از طریق خاکش به حزب‌الله است».

العربیه نوشت؛ شایان ذکر است اسرائیل در ماههای اخیر بارها مواضع سپاه قدس رژیم جمهوری اسلامی و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن از جمله عناصر حزب الله را در خاک سوریه هدف قرار داده است.