اسرائیل درباره هر گونه حمله جمهوری اسلامی به شهروندان و منافعش در خارج هشدار داد

0
39

اسرائيل شامگاه پنج‌شنبه 3 دسامبر 2020 هشدار داد که در پی تهدیدهای جدید صادره از سوی رژیم جمهوری اسلامی در پی ترور دانشمند سرشناس هسته‌ای رژیم جمهوری اسلامی، احتمال آن می‌رود که رژیم جمهوری اسلامی دست به حملاتی علیه شهروندان و تاسیسات اسرائیلی در خارج بزند.

دفتر مبارزه با تروریسم اسرائیل ضمن اعلام هشدار، گفت که رژیم جمهوری اسلامی احتمالا در صدد انجام حملاتی علیه منافع و شهروندان اسرائیلی در کشورهای نزدیک باشد.

دفتر مبارزه با تروریسم اسرائيل همچنین افزود: «در سایه تهدیدهای اخیر صادره از سوی عوامل رژیم جمهوری اسلامی و با توجه به عملکرد سابق عوامل رژیم جمهوری اسلامی در انجام حملاتی تروریستی در کشورهای مختلف، نگرانی‌هایی مبنی بر این‌که رژیم جمهوری اسلامی می‌خواهد به همان روش دست به اقدامی علیه اهداف اسرائیلی بزند، وجود دارد».

محسن فخری زاده که پیش از این در ایران زیاد شناخته شده نبود از سوی اسرائیل اما به عنوان بازیگر اصلی در تلاش‌های رژیم جمهوری اسلامی برای دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای شناسایی شد و به دنبال آن جمعه گذشته در کمینی که برای او در منطقه آبسرد دماوند در نزدیکی تهران، پایتخت، طرح‌ریزی شده بود خودرو حامل او هدف تیراندازی قرار گرفته و ترور شد.

مقامات رژیم جمهوری اسلامی اعم از روحانیون و نظامیان، اسرائیل را مسئول حمله و ترور فخری زاده دانستند. یکی از مشاوران علی خامنه‌ای رهبر رژیم جمهوری اسلامی در این‌باره تاکید کرد که رژیم جمهوری اسلامی واکنش «قاطع و حساب شده‌ای» خواهد داد.

پیام نتانیاهو به جو بایدن

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل طی سخنرانی‌اش در موسسه پژوهش‌های محافظه‌کار آمریکایی«هادسون» در پیامی ضمنی خطاب به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا، گفت که بازگشت به توافق هسته‌ای«اشتباه» خواهد بود.

نتانیاهو همچنین توافق هسته‌ای سال 2015 که میان رژیم جمهوری اسلامی و قدرت‌های غربی 1+5به امضا رسیده را «سوخته» توصیف کرد و خواستار عدم بازگشت به آن شد.

نتانیاهو همچنین رژیم جمهوری اسلامی را متهم کرد که با سوءاستفاده از توافق هسته‌ای که منجر به برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی شده بود تا پیش از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و بازگشت مجدد تحریم‌ها سعی در بسط نفوذ خود در کشورهای عراق، سوریه و یمن را داشته است.

العربیه نوشت؛ نتانیاهو در این‌باره گفت که توافق هسته‌ای برجام به گفته او این امکان را فراهم کرد که ببر از قفس خارج شود.نخست وزیر اسرائیل همچنین خروج نیروهای آمریکایی از منطقه را باعث وارد شدن آسیب به هم‌‌پیمانان، کشورهای اعتدال‌گرا و امنیت ایالات متحده توصیف کرد.