اسرائیل خواستار استراتژی مشترک آمریکا و اسرائيل در صورت شکست مذاکرت هسته ای با جمهوری اسلامی است

0
238

گفته می شود نخست وزیر اسرائیل در ملاقات با رئیس سیا خواهان پاره ای هماهنگی ها شده است؛ مقامات می گویند «ویلیام بُرنز» نیز در احتمال بازگشت جمهوری اسلامی به قرارداد ۲۰۱۵ تردید دارد.

نفتالی بنت نخست وزیر اسرائيل طی ملاقات هفتهٔ جاری با «ویلیام بُرنز» رئیس سازمان سیا به او گفت اورشلیم و واشنگتن می بایست استراتژی مشترکی برای احتمال امتناع جمهوری اسلامی از بازگشت به قرارداد هسته ای ۲۰۱۵ تنظیم کنند.

این گزارش حاکی است که مقامات اسرائيل چنین برداشت کرده اند که بُرنز نیز با وجود دولت جدید، در احتمال بازگشت جمهوری اسلامی به رعایت قرارداد تردید دارد.

تایمز اسرائیل به نقل از آکسیوس نوشت، با استناد به سخن یک مقام ارشد اسرائیلی گفته شد «تصریح این نکته از سوی نخست وزیر اهمیت داشت که وقتی ما می گوئیم بازگشت به قرارداد هسته ای ۲۰۱۵ اشتباه است، رویکرد ما ادامهٔ اتوماتیک سیاست دولت نتانیاهو نیست بلکه رویکرد متفاوتی داریم.»

بُرنز، که دیپلماتی مجّرب است، در مصالحهٔ میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی که در نهایت به قرارداد ۲۰۱۵، «معروف به برنامه جامع اقدام مشترک» میان جمهوری اسلامی و قدرت های بزرگ انجامید، نقش کلیدی داشت.