اسرائیل جنگی ویرانگر را علیه حزب‌الله پیش‌بینی می‌کند

0
240

ژنرال گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، وقوع وقوع جنگ را در سال جاری میلادی میان کشورش، از یک طرف، و حزب الله لبنان، سوریه و جمهوری اسلامی، از طرف دیگر، بسیار محتمل دانسته است. رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل که این سخن را در گفتگو با رسانه های اسرائیلی طی روزهای اخیر ایراد کرده، می گوید : “بسیارند علائم منفی که از وقوع یک جنگ خبر می دهند.”

او گفته است که در جریان این جنگ بسیار محتمل تمام زیرساخت های حزب الله از بیروت تا جنوب لبنان ویران خواهند شد و ساختمان های بلندی که اعضای حزب الله لبنان در آنها سکونت دارند از بین خواهند رفت.” رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل افزوده است تصاویر ویرانی های ناشی از جنگ بی سابقه خواهند بود.”

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل می افزاید که هزاران هدف در لبنان شناسایی شده اند و توانایی های نظامی اسرائیل نسبت به آخرین جنگ با حزب الله لبنان در سال ۲٠٠٦ هفت برابر افزایش یافته اند. در جنگ بسیار محتمل پیش رو، به گفتۀ گادی آیزنکوت، دهها تیپ نیروی زمینی ارتش اسرائیل با پشتیبانی نیروهای هوایی، دریایی و اطلاعات نظامی اسرائیل وارد عمل خواهند شد.

به گمان رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، حزب الله لبنان که “دورۀ بحرانی را پشت سر می نهد” توانایی انجام حملات هدفمند را ندارد. ژنرال آیزنکوت تصریح کرده است که حزب الله لبنان طی چهار سال گذشته حدود دو هزار تن از جنگجویانش را در سوریه از دست داده و بیش از هشت هزار تن از نفرات این نیرو زخمی شده اند. رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل احتمال شرکت جمهوری اسلامی در این جنگ را “بسیار ضعیف” دانسته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ در روزهای گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به طرز غافلگیرکننده ای، اعلام کرد که نیروهای آمریکایی به سرعت سوریه را ترک خواهند کرد. پیش از این رکس تیلرسون، وزیر امور خارجۀ پیشین آمریکا، چنین احتمالی را در حال حاضر رد کرده بود. حتا جان بولتون، که به تازگی از سوی دونالد ترامپ به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا انتخاب شده، حضور آمریکا را در سوریه برای مقابله با تهدیدهای جمهوری اسلامی ضروری دانسته بود.