اسرائیل: جمهوری اسلامی با فریبکاری روند کار بازرسان آژانس جهانی هسته‌ای را تخریب می‌کند

0
95

اسرائیل روز چهارشنبه جمهوری اسلامی را به تخریب عملیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم ساخته و تأکید کرد که این رژیم به غنی‌سازی اورانیوم ادامه داده و خطوط قرمز در اقدامات تنش‌آفرینانه خود، پشت سر می‌گذارد اما این نوع اقدامات، بی‌پاسخ نخواهد ماند.

گابی اشکنازی وزیر امور خارجه اسرائیل در سخنانش تأکید کرد که جمهوری اسلامی به ذخیره‌سازی اورانیوم غنی‌شده ادامه داده و با فریبکاری، عزم خود را برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، پنهان ساخته و درحال تخریب روند بازرسی آژانس جهانی انرژی هسته‌ای است.

به‌نظر اشکنازی، اقدامات افراطی رژیم جمهوری اسلامی، واکنش فوری بین‌المللی را ایجاب می‌کند زیرا «اشکال آفرینی در روند بازرسی از تأسیسات هسته‌ای از سوی جمهوری اسلامی و متوقف کردن اجرای پروتکل الحاقی، اقدامات تندروانه‌ای است که از تمام خطوط قرمز تعریف شده از طرف جامعه بین‌المللی، عبور کرده و توافق هسته‌ای را از هر محتوایی خالی می‌سازد.

اشکنازی همچنین تأکید کرد که سیاست ایران، قصد واقعی برای جلورفتن به شکل مخفیانه در قابلیت‌های هسته‌ای دارد!

او با تأکید بر این که کشورش در این روند، اقدامات تهدیدآمیزی را می‌بیند که نمی‌تواند بی‌پاسخ بماند، گفت: ما هرگز اجازه نخواهیم داد که جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای دست یابد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل نیز روز گذشته تأکید کرد که کشورش اجازه نخواهد داد رژیم جمهوری اسلامی، که به بیان او رژیمی افراطی و متجاوز است، به سلاح هسته‌ای دست یابد.

این مواضع اسرائیل با لازم الاجرا شدن قانون مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی درکاهش کار بازرسان آژانس انرژی هسته‌ای از روز گذشته 23 فوریه مطرح گردید.

العربیه نوشت؛ «نتانیاهو سه‌شنبه 23 فوریه گفت: «ما روی هیچ توافقی با رژیمی افراطی مانند نظام جمهوری اسلامی حساب نمی‌کنیم.» او افزود: «ما هرچه در توان داشته باشیم، برای جلوگیری از دستیابی نظام ایران به سلاح هسته‌ای، انجام خواهیم داد، صرف نظر از اینکه توافقی وجود داشته باشد یا نهو»