اسرائیل جزئیات جدیدی از نقشه سپاه قدس و قاسم سلیمانی برای حمله پهپادی به آن کشور را فاش کرد

0
273

ارتش اسرائیل جزئیاتی را از تدارکات نیروی قدس سپاه پاسداران برای حمله با پهپادهای مسلح به آن کشور و حمله اسرائیل به تدارکات نیروی زیر نظر قاسم سلیمانی در سوریه ارائه داد.

ارتش اسرائیل سه شنبه ۵ شهریور با انتشار چند پیام در حساب توئیتر رسمی خود، ساختار فرماندهی تیم نیروی قدس سپاه برای اجرای «حمله تروریستی» با استفاده از پهپادهای مسلح از خاک سوریه را تشریح کرد و آن را تحت فرمان جواد غفاری، از فرماندهان نیروی قدس که تحت فرمان مستقیم قاسم سلیمانی است، معرفی کرد.

در این رشته توئیت که ارتباط افراد با طرحی گرافیکی نمایش داده شده، غفاری از فرماندهان جنگ ایران و عراق و از فرماندهان ارشد نیروی قدس – بازوی مخفی برون مرزی سپاه پاسداران- معرفی شده که در حال حاضر به عنوان فرمانده نیروهای جمهوری اسلامی در سوریه فعالیت می‌کند.

در ادامه توئیت های ارتش اسرائیل آمده است که یاسر احمد صاحر، حسن یوسف زابیب و دو فعال دیگر که در ایران دوره استفاده از پهپاد را دیده‌اند، تحت فرمان غفاری قصد داشتند هفته گذشته چند پهپاد حامل مواد منفجره را از منطقه عرنه به طرف اسرائیل هدایت کنند، اما ارتش اسرائیل این فعالان را هدف قرار داد.

در پی چند حمله هوایی به سوریه در روزهای گذشته اسرائیل با انتشار تصاویری اعلام کرده بود که «جنگنده‌های اسرائیل چند موضع تروریستی در جنوب شرق دمشق را هدف قرار دادند. این مواضع مربوط به عوامل سپاه قدس و شبه‌نظامیان شیعه بوده که قصد اجرای حملات تروریستی توسط ارسال پهپاد‌های تهاجمی علیه اسرائیل از خاک سوریه را داشتند.»

سرهنگ جاناتان کانریکس، سخنگوی نظامیان اسرائیل در این‌باره گفت که نیروی قدس سپاه با آوردن تعدادی پهپاد انتحاری به سوریه قصد فرستادن چند پهپاد که هر کدام از آن‌ها حامل چند کیلوگرم ماده انفجاری بودند به آسمان اسرائیل را داشته اما این طرح خنثی شد.

در پی عملیات نظامی اسرائیل علیه مواضع نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی در عراق، سوریه و لبنان، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در پیامی در توئیتر نوشت که ایالات متحده از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تهدیدهای پیش رو حمایت می کند.

صدای آمریکا نوشت؛ او اضافه کرد که دولت پرزیدنت ترامپ همواره در کنار اسرائیل خواهد ایستاد.