اسرائیل: توقف غنی سازی ۲۰درصدی اورانیوم در ایران مشکل ما را حل نمی کند

0
183

یک مقام مسئول اسرائیلی که خواسته نامش فاش نشود، به خبرگزاری ”رویترز” گفته است که توقف غنی سازی ۲۰ درصدی ایران، مشکل اسرائیل را در ارتباط با نگرانی هایش از برنامه اتمی تهران، حل نمی کند.

این مقام اسرائیلی که در واکنش به خبر توقف غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در ایران سخت می گفت، افزوده است: ”تنها راه رفع نگرانی ها از برنامه هسته ای ایران، برچیده شدن کامل بر نامه تولید سلاح های هسته ای در ایران.”

او ادامه داده است: ”ایران آنقدر سانتریفیوژ پیشرفته دارد که می تواند در فاصله زمانی کم غنی سازی را از سطح 3.5 درصد به بالای۹۰ درصد برساند.”

خبر توقف غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در ایران هفته پیش از سوی نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی این کشور اعلام شد. اما این خبر از سوی علاء الدین بروجردی عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تکذیب شد.

مقام مسئول اسرائیلی اظهار داشته است :” جامعه جهانی باید از برچیده شدن کامل برنامه هسته ای نظامی ایران مطمئن شود و تا چنین زمانی فشارهای تحریمی باید تشدید شود.”

به گزارش العریبه؛ وی گفته است:”صحبت درباره اینکه آیا ایران غنی سازی۲۰ درصدی خود را متوقف کرده یا نه؟مساله ای نامربوط است.”

غرب ایران را به تلاش برای ساخت جنگ افزارهای اتمی متهم می تهم می کند. ایران اما بر مسالمت آمیز بودن برنامه اتمی خود تاکید می کند.

از این رو مذاکراتی برای پایان بحران اتمی ایران در جریان است. در این مذاکرات گروه ۱+۵ به عنوان نماینده جامعه جهانی با نمایندگان ایران گفت و گو می کند. آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان، گروه ۱+۵ را تشکیل می دهند.

در این مذاکرات گروه ۱+۵ خواستار توقف غنی سازی ۲۰درصدی اورانیوم در ایران است.

برای مقابله با برنامه اتمی ایران، تحریم های سخت و یک جانبه ای از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای غربی علیه تهران اعمال می شود. این تحریم ها بر وضعیت اقتصادی ایران تاثیر شایانی داشته است.