اسرائیل از شهروندان خود خواست خاک ترکیه را ترک کنند

0
145

شورای امنیت ملی اسرائیل روز دوشنبه پس از بررسی شرایط امنیتی ترکیه از شهروندان خود خواست خاک این کشور را ترک کنند. این اقدام شورای امنیت ملی اسرائیل در پی تکرار عملیات تروریستی در ترکیه است.

اجساد گردشگران اسرائیلی که در استانبول هدف عملیات تروریستی قرار گرفتند به کشورشان فرستاده شد
اسرائیل درجه هشدار نسبت به سفر شهروندان این کشور به ترکیه را افزایش داد. در گزارش شورای امنیت ملی اسرائیل که روز دوشنبه (۹ فروردین / ۲۸ مارس) در این باره منتشر شد، نکاتی در این باره آمده است.

شورای امنیت ملی اسرائیل هشدار داده است که در سراسر ترکیه خطری بزرگ در ارتباط با انجام عملیات تروریستی جدیدی از طرف جریان‌های تروریستی چون “دولت اسلامی” وجود دارد و این خطر متوجه گردشگران و از جمله گردشگران اسرائیل است.

نوزدهم ماه مارس سال جاری میلادی یک سوءقصدکننده انتحاری در یک مرکز فروش پررفت‌وآمد در استانبول با انفجار خود چهار نفر را به کام مرگ برد. سه نفر از کشتگان این حادثه اسرائیلی بودند. در میان ۴۰ مجروح این حادثه نیز ۱۰ تن از آن‌ها شهروند اسرائیل هستند.

شورای امنیت ملی اسرائیل در باره جزئیات و دلایل شدت دادن هشدار نسبت به سفر شهروندان این کشور به ترکیه توضیحی نداده است.

به گزارش دویچه وله؛ این شورا پس از حادثه نوزدهم ماه مارس سال جاری میلادی در استانبول، احتمال خطر به هنگام سفر به ترکیه را برای شهروندان اسرائیل افزایش داد و ترکیه را در طبقه‌بندی امنیتی ۳ قرار داده است.