اسرائیل: اجازه نمی‌دهیم جمهوری اسلامی برای نیروهای نیابتی خود اسلحه ارسال کند

0
247

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل در اظهاراتی با این‌عنوان که جمهوری اسلامی «بزرگترین دشمن» کشورهای منطقه است، تاکید کرد که نیروهای مسلح اسرائیل به جمهوری اسلامی اجازه نخواهند داد تا برای نیروهای نیابتی خود در خاورمیانه تسلیحات ارسال کند.

گانتز، سه‌شنبه 28 دسامبر، در بازدید از نیروی هوایی این کشور گفت، اسرائیل دربرابر تهدیدهایی که جمهوری اسلامی آتش آن را در جبهه‌های مختلف شعله‌ور کرده، ایستاده و سخت کار کرده است.

او در ادامه افزود، جمهوری اسلامی قادر به تامین آب و آموزش برای شهروندان خود نیست اما مبالغ هنگفتی را در پرونده اتمی و پشتیبانی از نیروهای نیابتی خود سرمایه‌گذاری کرده است.

العربیه نوشت؛ به گفته گانتز، جمهوری اسلامی حق حاکمیت کشورهایی مانند سوریه، لبنان و یمن را زیر پا گذاشته و رهبران این کشور در راستای منافع خود، می‌خواهند منطقه را به آتش بکشند.

او از دولت‌های منطقه خواست تا از آسیب جمهوری اسلامی به حق حاکمیت و مردم کشورشان جلوگیری کنند.

وزیر دفاع اسرائیل در ادامه افزود، اسرائیل به جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد تا تسلیحات خود را در جهت اخلال در توازن منطقه به نیروهای نیابتی این کشور ارسال کند و تاکید کرد، ارتش اسرائیل برای تضمین امنیت خود، به تلاش‌های خود از راه خشکی، دریا و هوا ادامه خواهد داد.