اسرائیل اتهام‌زنی‌های جمهوری اسلامی را «چرندیات» خواند

0
123

یک مقام مسئول اسرائیلی در واکنش به مواضع اخیر رژیم جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه اسرائیل قصد جنگ افزوزی در بحبوحه بالا گرفتن تنش میان رژیم جمهوری اسلامی و ایالات متحده را دارد، درستی اتهامات شنبه 2 ژانویه محمدجواد ظریف وزیر خارجه رژیم جمهوری اسلامی را تکذیب کرد.

یک مقام اسرائیلی یکشنبه 3 ژانویه، اظهارات ظریف مبنی بر اینکه اسرائیل سعی دارد ایالات متحده را برای شروع جنگ با رژیم جمهوری اسلامی بفریبد، «چرند» خواند.

یووال اشتاینیتز وزیر انرژی اسرائیل نیز به رادیو دولتی «کان» گفت: این اسرائیل است که باید برای مقابله با حمله احتمالی رژیم جمهوری اسلامی در اولین سالگرد ترور قاسم سلیمانی آماده باشد که مثل امروز (3 ژانویه) سال گذشته درحمله پهپادی آمریکا در اطراف فرودگاه بغداد کشته شد.

شعله‌ورسازی جنگ

ظریف روز گذشته اسرائیل را به برنامه‌ریزی برای حمله به نیروهای آمریکایی در عراق در راستای تلاش‌های جنگ افروزانه متهم کرد. او در توییتی افزود که برنامه اسرائیل، دونالد ترامپ را در بن‌بست کاذب برای برافروختن آتش جنگ قرار خواهد داد.

ظریف همچنین ادعا کرد که اطلاعات جدید از عراق نشان می‌دهد، عوامل تحریک‌کننده اسرائیلی در حال برنامه‌ریزی برای حمله به آمریکایی‌ها هستند تا او را با بهانه‌ای درگیر جنگ سازند.

العربیه نوشت؛ مواضع ظریف دو روز پس از آن ابراز می‌شوند که او دونالد ترامپ را متهم به بهانه‌جویی درعراق برای آغاز جنگ کرده بود. پس از آن ظریف مدعی شد که اطلاعاتی در دست دارد که واشینگتن به دنبال برنامه‌ریزی برای جنگ علیه رژیم جمهوری اسلامی است.