استیضاح وزیر بهداشت کلید خورد

0
212

با بالا گرفتن موج چهارم کرونا و افزایش مرگ و میر ناشی از آن طرح استیضاح وزیر بهداشت در مجلس کلید خورد. 

 روز گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان را تدوین و در کارتابل هیئت رئیسه قرار دادند.

این طرح که از سوی جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام تدوین و در حال امضا گرفتن از نمایندگان است دارای محورهایی در مورد شیوع موج چهارم کرونا و افزایش فوتی‌ها، عدم شفافیت وضعیت هزینه کرد اعتبارات کرونا و رسیدگی به مناطق محروم کشور، است.

این طرح در حالی مطرح شده است که سعید نمکی وزیر بهداشت و دیگر مقامات این وزارت خانه در هفته های اخیر ستاد ملی کرونا و برخی دیگر از نهادها همچون وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری را عامل اصلی شکل گیری موج تازه کرونا معرفی کرده اند. 

وزیر بهداشت بارها از ستاد کرونا و شخص رییس جمهور انتقاد کرده است. او می‌گوید به توصیه های کارشناسی وزارت بهداشت توجهی نشده است. از سوی دیگر ناظران می گویند این سخنان نمکی برای شانه خالی کردن از مسئولیت خود در قبال شکل گیری موج چهارم کرونا است و اگر او نمی تواند به وظایفش عمل کند بهتر است استعفا دهد. 

 در همین حال طرح تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اخیرا در سه محور و با امضای بیش از 50 نماینده مجلس تهیه و تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است.

عدم شفافیت وضعیت هزینه کرد اعتبارات کرونا و رسیدگی به مناطق محروم کشور از جمله محورهای تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت است.