استیضاح در سنای آمریکا رای نیاورد؛ واکنش کاخ سفید به پیروزی پرزیدنت ترامپ

0
200

سنای آمریکا چهارشنبه شب در آخرین روز بررسی پرونده استیضاح پرزیدنت ترامپ رای‌گیری کرد و او را از دو اتهام «سوءاستفاده از قدرت» و «جلوگیری از فعالیت کنگره» تبرئه کرد.

استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید، پس از اعلام نتایج نهایی بررسی موارد اتهامی استیضاح در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز، تلاش برای استیضاح تقلبی با همنوایی دموکرات‌ها، با تبرئه کامل پرزیدنت دونالد جی. ترامپ به پایان رسید.»

سخنگوی کاخ سفید در این بیانیه که شامگاه چهارشنبه ۱۶ بهمن منتشر شد افزود: «همان‌گونه که ما از اول گفته بودیم، او گناهکار نیست. سنا به رد موارد بی‌پایه استیضاح رای داد و فقط مخالفان سیاسی پرزیدنت – تمامی دموکرات‌ها و یک جمهوری‌خواه ناکام در رقابت‌های ریاست جمهوری – به این موارد استیضاح ساختگی رای دادند.»

در ادامه بیانیه خانم گریشام آمده است: «این هم یک اقدام ساختگی دیگر برای محروم کردن پرزیدنت ترامپ را از حقوق قانونی خود فقط بر اساسی یک سری دروغ در راستای همان چیزی بود که اکنون به سنت مستمر دموکرات‌ها تبدیل شده است.»

سخنگوی کاخ سفید افزود: «در جریان این روند فاسد، پرزیدنت ترامپ با موفقیت منافع ایالات متحده را پیش‌ برد و روی آن‌چه برای مردم آمریکا اهمیت دارد، متمرکز ماند. او زمانش را به کسب پیروزی‌های واقعی برای مردم این کشور اختصاص داد و دموکرات‌ها یک بار دیگر، نشان دادند در نقشه‌های فریبکارانه خود هیچ چیزی برای ارائه ندارند.»

به گزارش صدای آمریکا؛ پرزیدنت ترامپ اعلام کرده است که در مورد تبرئه کامل از موارد استیضاحی، روز پنجشنبه ۱۷ بهمن در ساعت ۱۲ ظهر به وقت واشنگتن، پیام می‌دهد.