استقلال دیدار رفت را به نماینده کره باخت

0
158

تیم فوتبال استقلال در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر اف‌سی‌سئول کره جنوبی با دو گل شکست خورد تا کار سختی را برای رسیدن به فینال این مسابقات داشته باشد. شاگردان قلعه‌نویی چشم امید به بازی برگشت دارند و حالا باید در ورزشگاه آزادی و مقابل هواداران پرشمار خود 3 گل به این تیم کره‌ای بزنند و البته گلی نخورند.

 دیدار رفت تیم‌های فوتبال اف‌سی سئول و استقلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بعد از ظهر امروز چهارشنبه در ورزشگاه جام جهانی سئول برگزار شد که در پایان تیم میزبان با دو گل به برتری دست یافت. دامیانوویچ(39) و گو یو هان(47) برای میزبان گلزنی کردند.

نیمه اول این دیدار با یک گل به سود تیم سئول خاتمه یافت. استقلال با وجود ارائه یک بازی منطقی و برتری نسبی که به تیم اف‌سی سئول در این نیمه داشت در پایان نیمه نخست مقابل این تیم شکست خورد. استقلال که با ترکیب بازی با بوریرام در این مسابقه به میدان آمده بود و تنها نظری را جانشین حیدری کرد، در دقایق ابتدایی این نیمه به دنبال کنترل حریف بود و با گماردن محمد قاضی در پیشانی خط حمله و قرار گرفتن نظری پشت سر وی، چشم به ضد حمله داشت.

نخستین جرقه مسابقه توسط استقلال زده شد. بعد از اینکه آبی‌پوشان پایتخت توانستند سیاه و مشکی را در دقایق اولیه کنترل کنند، به بازی رو به جلو روی آوردند و در دقیقه 15 بازی بود شوت از راه دور نکونام را دروازه‌بان حریف مهار کرد. این شروعی بر حملات دو تیم در نیمه نخست بود.

بعد از این صحنه استقلالی‌ها بهتر از میزبان ظاهر شدند و در دقیقه 23 روی شوت راه دور نکونام که این بار با پای چپ نواخته شد بار دیگر خطرساز شدند. در دقیقه 27 این دیدار هم قاضی می‌توانست روی ضد حمله موثر واقع شود که مدافع حریف به موقع توپ را دفع کرد.

تیم اف‌سی سئول که تحت تاثیر بازی خوب استقلال قرار گرفته بود، در زمین ناهموار ورزشگاه جام جهانی سئول به توپ‌های مستقیم و ارسال‌های جناحین دل بسته بود که فشاری روی دروازه استقلال وارد نکرد. در دقیقه 32 بازی روی یک ضربه کرنر بار دیگر نکونام از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد تا سومین موقعیت استقلال روی ضربه او حاصل شود.

این نیمه با برتری نماینده ایران رو به پایان بود که در دقیقه 39 میزبان روی نخستین حمله خود به گل رسید. دامیانوویچ بعد از اینکه رحمتی دو بار توپ را ریباند کرد، با یک ضربه سر توپ را درون دروازه قرار داد. یک دقیقه بعد میزبان روی ضد حمله‌ای دیگر تا آستانه گلزنی پیش رفت که مهاجم تیم سئول توپ را به بالای دروازه زد. بعد از این دو صحنه اتفاق دیگری روی دروازه دو تیم رخ نداد تا این نیمه با یک گل به سود سئول خاتمه یابد.

با شروع نیمه دوم فرهاد مجیدی مطابق انتظار جایگزین نظری شد تا استقلال چهره تهاجمی به خود بگیرد اما قبل از اینکه بازی شکل واقعی خود را پیدا کند تیم میزبان روی یک حمله نصفه و نیمه و اشتباه مدافعان استقلال در دفع توپ به گل رسید. این بار گو یو هان در دقیقه 47 پاس عرضی از چپ را به خوبی کنترل کرد و با یک ضربه دقیق برای دومین بار دروازه استقلال را گشود.

استقلال که انتظار دریافت این گل را نداشت در ادامه بازی کاملا به هم ریخته به نظر می‌رسید و میانه میدان را به حریف واگذار کرد و به نوعی خوش شانس بود که گل سوم را هم دریافت نکرد. عصبانیت بازیکنان استقلال در ادامه کار باعث شد تا جواد نکونام هم از داور استرالیایی اخطار دریافت کند و دیدار برگشت را از دست بدهد.

قلعه نویی در اواسط این نیمه جمشیدیان را جایگزین ساموئل کرد که همین باعث شد بازی به تعادل کشیده شود. ضربه سر نکونام، شوت راه دور جمشیدیان و ضربه قاضی مهمترین حملات استقلال در ادامه کار بود که تغییری در نتیجه ایجاد نکرد. با این حال میزبان دو بار روی ضربات سر مهاجمان خود تا آستانه گل سوم پیش رفت که یک بار عمران زاده توپ را از درون دروازه بیرون کشید و در مرتبه دوم ضربه سر مولینا به شکل خطرناکی از کنار دروازه رحمتی به بیرون رفت.

به گزارش مهر،استقلال در ادامه کار یک بار دیگر روی ضربه سر قاضی تا آستانه گلزنی پیش رفت که دروازه‌بان حریف آن را مهار کرد با این حال تیم قلعه‌نویی در دقایق پایانی خوش شانس بود که دروازه‌اش باری بار سوم باز نشد.

استقلال در این بازی با ترکیب سیدمهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، هاشم بیک‌زاده، جواد نکونام، جی‌لوید ساموئل(69- احمد جمشیدیان)، آندرانیک تیموریان(85- فردین عابدینی)، محمد قاضی، پژمان نوری و محمدمهدی نظری(46- فرهاد مجیدی) به میدان رفت.

دیدار برگشت دو تیم روز چهارشنبه آینده در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.