استقرار تانک‌ها و توپخانه‌ روسیه در فرودگاهی در سوریه

0
333

دو مقام مسئول آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که روسیه تعدادی تانک و توپخانه در فرودگاهی نزدیک شهر لاذقیه پایگاه اصلی حکومت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه مستقر کرده است.

بنا بر این گزارش، یکی از مسئولان گفته است که دستکم هفت تانک تی-۹۰ در فرودگاه نزدیک لاذقیه دیده شده‌اند.

در همین حال خبرگزاری‌های روسیه به نقل از سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گزارش داده‌اند که مسکو به کمک‌های تسلیحاتی خود به سوریه ادامه می‌دهد.

به گزارش العربیه؛ مسکو در روزهای اخیر در معرض فشارهای فزاینده بین‌المللی به خاطر گزارش‌های حاکی از افزایش حضور نظامی‌اش در سوریه قرار گرفته‌است.

لاوروف گفت: «کمک‌های تسلیحاتی وجود دارد که ادامه خواهد داشت. به همراه این کمک‌ها کارشناسان روس هم اعزام می‌شوند که در سوار کردن اسلحه کمک می‌کنند و به سوری‌ها برای استفاده از این جنگ‌افزارها آموزش می‌دهند.»

او ادامه داد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که قرار است برای مشارکت در نشست عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک برود، درباره بحران‌های جهانی از جمله سوریه، اوکراین، وضعیت اقتصاد جهانی و همچنین تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه، سخنرانی خواهد کرد.

مقام‌های آمریکایی تا کنون چند بار نسبت به گزارش‌های حاکی از افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه، ابراز نگرانی کرده‌اند. در حالی که روسیه می‌گوید کمک‌های نظامی‌اش برای کمک به دولت این کشور در «مبارزه با تروریسم» و به طور مشخص‌تر گروه دولت اسلامی موسوم به داعش است، اما آمریکا و متحدانش بر این باورند که احتمالا هدف روسیه، کمک به بقای نظام اسد باشد.

نظام اسد در ماه‌های اخیر، متحمل شکست‌های سنگینی از مخالفان شد و مناطق مهمی را در شمال و جنوب سوریه از دست داد.