استقبال روحانی از اردوغان با پرچم امام حسین

0
232

مقام‌های جمهوری اسلامی در اقدامی کم‌سابقه و معنادار از رجب طیب اردوغان٬ رئیس جمهوری ترکیه با یگان تشریفات اسب‌سوار که پرچم امام حسین را حمل می‌کرد٬ استقبال کردند.

رجب طیب اردوغان روز سه‌شنبه (۱۸ فروردین) با وجود برخی مخالفت‌‌ها در ایران به تهران سفر کرد و در کاخ «سعد‌آباد» مورد استقبال حسن روحانی قرار گرفت.

شبکه «خبر» و برخی خبرگزاری‌ها تصاویری از این مراسم پخش و منتشر کرده‌اند که یگان تشریفات اسب‌سوار در حالی که پرچم سرخ امام سوم شیعیان را در دست دارند٬ هیات ترک را همراهی می‌کنند.

به گزارش دیگربان؛ برخی معتقدند این نوع استقبال مشابه استقبالی بوده که رجب طیب اردوغان هنگام سفر خرداد ماه سال ۱۳۹۳ حسن روحانی به ترکیه از وی به عمل آورده است.

برخی نیز در دست داشتن پرچم سرخ امام حسین در دست یگان تشریفات اسب‌سوار را پیامی چند‌گانه به رجب طیب اردوغان ارزیابی کرده‌اند.

براساس این تفسیر‌ها پرچم‌های مذکور پیام جمهوری اسلامی به ترکیه مبنی بر «خط قرمز» بودن «عتبات عالیات» عراق برای تهران و مانور «قدرت شیعیان» در مقابل «امپراطوری عثمانی» بوده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی از ترکیه به خاطر حمایت از نیرو‌های «داعش» در عراق و سوریه خشمگین هستند و بارها از مقام‌های این کشور خواسته‌اند در سیاست منطقه‌ای خود تجدید‌نظر کنند.