استقبال از اخراج دو دیپلمات جمهوری اسلامی از آلبانی توسط پادشاهی بحرین

0
214

وزارت امور خارجه پادشاهی بحرین، بامداد جمعه 21 دسامبر ضمن استقبال از تصمیم آلبانی در اخراج دو دیپلمات جمهوری اسلامی به ظن دست داشتن در فعالیت‌های غیرقانونی در این کشور، اقدام تیرانا را تاکیدی بر خطرناک بودن نظام حکومتی جمهوری اسلامی و سیاست‌هایش دانست که بر مبنای دخالت در امور داخلی دیگر کشورها و تلاش‌ مستمر و هدفمند برای برهم زدن امنیت و صلح در سطح‌ منطقه‌ای و بین‌المللی نهاده شده است.

 وزارت خارجه بحرین ضمن تایید اقدام آلبانی در اخراج دو دیپلمات جمهوری اسلامی ابراز امیدواری کرد تلاش‌های بین‌المللی جهت مقابله با سیاست‌های جمهوری اسلامی که حامی افراط‌گرایی و تروریسم است ادامه یافته تا در راستای حفظ امنیت و صلح در منطقه و جهان، این کشور را به احترام به اصول روابط بین الملل، حسن همجواری، حاکمیت و استقلال دیگر کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها، ملزم کند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه 20 دسامبر در واکنش به اخراج دیپلمات‌های جمهوری اسلامی از آلبانی از جهان خواست تا به منظور مجازات رژیم ایران تا تغییر سیاست‌ ویرانگر آن متحد شود.

پمپئو در توئیتی بر شبکه اجتماعی «توئیتر» تصمیم نخست وزیر آلبانی در اخراج دو دیپلمات جمهوری اسلامی که برای انجام حملات تروریستی طرح‌ریزی می‌کردند را تحسین کرد.

در همین راستا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در توئیتی نوشت: «ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی هم اکنون سفیر جمهوری اسلامی را اخراج کرد، این اقدام پیامی برای رهبران جمهوری اسلامی دارد که حمایت‌ آنها از تروریسم غیر قابل تحمل است.»

در ادامه توئیت بولتون آمده است: «ما در کنار راما نخست‌وزیر و مردم آلبانی هستیم در حالی که آنها با رفتار ماجراجویانه ایران در اروپا و سراسر جهان مقابله می‌کنند».

آلبانی پیش‌تر اعلام کرد دو دیپلمات جمهوری اسلامی را به اتهام فعالیت‌های غیرقانونی علیه امنیت این کشور اخراج کرده است.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» از تیرانا، دولت آلبانی اعلام کرد که این دو دیپلمات جمهوری اسلامی به دلیل فعالیت‌های غیرقانونی علیه امنیت این کشور اخراج شده‌اند.

بر اساس این گزارش سخنگوی وزارت امور خارجه آلبانی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس، گفت که این دو دیپلمات فعالیت‌هایی انجام داده‌اند که امنیت آلبانی را با خطر مواجه کرده است.

به گزارش العربیه؛ سخنگوی وزارت خارجه آلبانی همچنین اظهار داشت که دو دیپلمات جمهوری اسلامی قوانین مربوط به وضعیت دیپلماتیک خودشان را نیز نقض کرده‌اند.