استفاده شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی از یونیفورم ارتش سوریه برای در امان ماندن از حملات اسرائیل

0
217

شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی با هماهنگی رژیم سوریه در اقدامی به منظور فریب دادن نیروهای اسرائیلی، یونیفورم نیروهای ارتش سوریه را به تن کرده تا از حملات احتمالی اسرائیل که حضور نیروهای جمهوری اسلامی در سوریه را هدف قرار می‌دهد، در امان بمانند.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، شنبه 9 ژوئن گزارش داد، نیروهای شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی مستقر در خاک سوریه با متوسل شدن به نیرنگ پیشنهادی رژیم بشار اسد و پوشیدن یونیفورم ارتش سوریه در تلاشند تا ضمن ادامه حضور در خاک سوریه از حملات احتمالی اسرائیل که تحرکات نیروهای جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌دهد، در امان بمانند.

تل‌آویو که پیش‌تر تاکید کرده بود، اجازه استقرار نیروهای طرفدار جمهوری اسلامی در خاک سوریه و در نزدیکی مرزهای این کشور با اسرائیل را نخواهد داد، اعلام کرد با دقت و از نزدیک تحرکات نیروهای ارتش رژیم سوریه و هم‌پیمانان‌اش در رویارویی آنان با جنگجویان مسلح مخالف بشار اسد را رصد و شناسایی می‌کند.

در این رابطه روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی «فوری» اعلام کرد، کاروان‌هایی از نیروهای حزب الله لبنان و دیگر شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در حالی که یونیفورم و پرچم ارتش سوریه استفاده می‌کنند، برای نبرد به استان درعا واقع در جنوب غربی سوریه در نزدیکی بلندی‌های جولان که در اشغال اسرائیل است بازگشته‌اند، یکی از فرماندهان مخالفان سوری از مسلح بودن این کاروان‌ها به موشک و خمپاره پرده برداشت.

استفاده از کارت‌های شناسایی سربازان سوری کشته شده در جنگ

احمد عزام، فرمانده ارتش «خلاص» در القنیطره گفت: «شبه‌نظامیان منطقه را ترک و سپس با روش استتار به آن بازمی‌گردند. آنها با یونیفورم حزب‌الله منطقه را ترک می‌کنند و با یونیفورم و خودروهای نظامی ارتش سوریه باز می‌گردند».

وی در ادامه تاکید کرد بسیاری از جنگجویان خارجی منتسب به گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی از افغانستان، ایران، لبنان و عراق به کارت‌های شناسایی سوری دست یافته‌اند.

یک فرمانده دیگر «ارتش رهایی سوریه» (خلاص) گفت کارت‌های شناسایی کشته‌شدگان ارتش سوریه در سال‌های گذشته هم‌اکنون در اختیار شبه‌نظامیان خارجی در سوریه قرار داده شده تا هویت‌شان پنهان بماند.

به گزارش العربیه؛ضیاء الحریری یک فعال مخالف رژیم سوریه از منطقه درعا گفت که جمهوری اسلامی و حزب‌الله طی چند سال حضورشان را در جنوب سوریه تقویت کردند. وی در ادامه افزود: «گمان نمی‌کنم، ایران پس از همه تلاش‌هایی که برای تقویت حضورش در سوریه انجام داده، بدون جنگ منطقه را ترک کند».