اسامی نامزدهای جوایز «سزار» فرانسه اعلام شد

0
125

مدیر آکادمی علوم و هنرهای فرانسه اسامی نامزدهای چهل و یکمین جوایز سزار را اعلام کرد.

 فیلم‌های «مارگریت» ساخته زاویر جیانولی و «سال‌های طلایی من» ساخته آرنو دپلشن، همراه «اسب وحشی» اولین تجربه کارگردانی دنیز گامزه ارگوون که نامزد دریافت جایزه اسکار هم شده و فیلم برنده جایزه نخل طلای «دیپان» به کارگردانی ژک اودیار، در صدر لیست نامزدهای دریافت جوایز سزار امسال قرار دارند.

الن تِرزیان مدیر آکادمی علوم و هنرهای فرانسه، روز چهارشنبه اسامی نامزدهای چهل و یکمین جوایز سزار را در یک کنفرانس خبری اعلام کرد. ترزیان گفت مایکل داگلاس دریافت‌کننده جایزه سزار افتخاری امسال است، جایزه‌ای که سال قبل به شان پن اهدا شده بود. داگلاس پیش از این هم در سال ۱۹۹۸ برنده جایزه افتخاری سزار شده بود.

در فیلم «مارگریت» که داستانش در دهه ۱۹۲۰ اتفاق می‌افتد، کاترین فراست نقش زنی ثروتمند را بازی می‌کند که می‌خواهد حتی با وجود استعدادهای محدودش، یک خواننده اوپرا باشد. این فیلم که در فستیوال ونیز پیش‌نمایش شده بود، نامزد دریافت ۱۱ جایزه سزار شده است.

«سال‌های طلایی من» که در بخش دوهفته کارگردان‌های کن برای اولین بار به نمایش درآمد هم نامزد دریافت ۱۱ جایزه است. در این فیلم درام که بازیگران زیادی هم دارد، پال (با بازی متیو آمالریک) شخصیت محوری است که به گذشته‌هایش فکر می‌کند و خط داستانی فیلم را شکل می‌دهد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، فیلم «دیپان» نامزد دریافت ۹ جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه اوریجینال شده است. فیلم «اسب وحشی» هم در رقابت با «دیپان» نامزد دریافت ۹ جایزه سزار شده است. این فیلم داستان پنج خواهر را تعریف می‌کند که می‌خواهند از فضای خانوادگی سنتی‌شان در شمال ترکیه، رها شوند.