از 260 هواپیما موجود در آشیانه ایرلاین ها، تنها حدود 150 فروند فعال هستند

0
240

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس آمارها از حدود ۲۶۰ هواپیما موجود در آشیانه ایرلاین ها، تنها حدود ۱۵۰ فروند فعال هستند، از این رو تقریبا ۵۰ درصد از هواپیماها از رده خارج شده اند.

شادمهر کاظم زاده رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای خرید هواپیما، گفت: در شرایط کنونی نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی بسیاری ضروری است، زیرا بخش عمده ای از هواپیما عملا قابل استفاده نیستند.

 نماینده مردم دهلران، آبادانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها از  حدود 260 هواپیما موجود در آشیانه ایرلاین ها، تنها حدود 150 فروند فعال هستند، از این رو تقریبا 50 درصد از هواپیماها از رده خارج شده اند.

کاظم زاده تصریح کرد: البته در سال های اخیر اقداماتی برای نوسازی ناوگان هوایی صورت گرفت و در این میان خرید 13 فروند هواپیمای ATR و خرید چندین فروند هواپیمای ایرباس توانست بخشی از مشکلات این حوزه را رفع کند، اما هنوز ناوگان باید مورد اصلاح قرار گیرد.

خرید 100 فروند هواپیمای جدید تا پایان سال 2019

وی با بیان اینکه خرید 100 فروند هواپیمای جدید تا پایان سال 2019 باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد، گفت: البته این میزان حداقل نیاز ناوگان حمل و نقل هوایی است.

کاظم زاده افزود: به طور حتم اگر ایرلاین های ما خواهان رقابت با ایرلاین های خارجی هستند، لازمه آن نوسازی ناوگان و خرید هواپیماهای جدید است.

بخش دولتی توان خرید و واردات هواپیماهای جدید را ندارد

به گزارش خانه ملت؛ رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من بخش دولتی توان خرید و واردات هواپیماهای جدید را ندارد، از این رو بخش خصوصی باید به این مسئله ورود کند و به هر شکل ممکن اقدام به خرید هواپیما کند.