از کاپولا و ردفورد تا فرهادی؛ بزرگان سینما در کلرادوی آمریکا گردهم آمدند

0
219

اصغر فرهادی در نخستین روز از جشنواره فیلم تلوراید در کلرادوی آمریکا در جمع بزرگانی چون رابرت ردفودر، فرانسیس فورد کاپولا و ورنر هرتسوگ حضور یافت.

 در جشنواره فیلم تلوراید که محلی برای گردهم آمدن کارگردانان برجسته از سراسر جهان است، امسال شماری از مهمترین کارگردان‌های آمریکایی و بین‌المللی گردهم آمده‌اند.

ورنر هرتسوگ کارگردان آلمانی از دیگر حاضران در این گردهمایی صمیمانه بود. او با دو فیلم امسال در این جشنواره حضور دارد.

 

اصغر فرهادی در کنار آلخاندرو گونزالس
اصغر فرهادی در کنار آلخاندرو گونزالس

در نخستین روز این جشنواره که پنجشنبه 29 آگوست بود، رابرت ردفورد که برای فیلم “همه چیز از دست رفته” در جشنواره حضور دارد در کنار اصغر فرهادی که برای فیلم “گذشته” راهی این جشنواره شده، بروس درن بازیگر فیلم “نبراسکا”، اسکار ایزاک بازیگر فیلم “درون لوین دیویس” فیلمی از برداران کوئن و گیا کاپولا نوه فرانسیس فورد کاپولا در کنار پدربزرگش در فضای خارجی جشنواره گرد هم آمدند.

رابرت ردفورد و فرانسیس فورد کاپولا
رابرت ردفورد و فرانسیس فورد کاپولا

در این گردهمایی رابرت ردفورد ستاره جمع بود. او که تنها بازیگر فیلم بدون دیالوگ “همه چیز از دست رفته” است، گفت از این که فیلمش برای اولین بار در آمریکای شمالی اکران می شود، هیجانزده است.

رایتی پان و نیکولاس فیلیبرت کارگردان
رایتی پان و نیکولاس فیلیبرت کارگردان

این فیلم در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. او همچنین گفت: من بازیگری خجالتی هستم اما به این فیلم افتخار می کنم. در این فیلم بازی کردم چون کاملا متفاوت بود و مرا به ریشه‌ام باز می‌گرداند.

اتان کوئن کارگردان، اسکار ایزاک بازیگر، جوئل کوئن کارگردان و تی-بون برنت تهیه‌کننده
اتان کوئن کارگردان، اسکار ایزاک بازیگر، جوئل کوئن کارگردان و تی-بون برنت تهیه‌کننده

به گزارش سینما خبر به نقل از هالیوود ریپورتر، فرانسس فورد کاپولا نیز که در اولین دوره این جشنواره حضور داشت و امسال در چهلمین سال برگزاری آن دوباره به این جشنواره آمده است، گفت: خیلی دلم می خواست فیلم “جاذبه” را ببینم و از دیدن فیلم “نبراسکا” لذت بردم. او گفت فیلم های زیادی در این جشنواره حضور دارند که او می خواهد حتما آنها را ببیند.