از سوی رئیس دیوان عدالت اداری صورت گرفت: برداشت از پریود مدنظر کیارستمی به عادت ماهانه

0
203

محمدجعفر منتظری٬ رئیس دیوان عدالت اداری٬ عباس کیارستمی را به خاطر استفاده از کلمه «پریود» فردی «مشروب‌خوار» و «غرب‌گرا» خوانده و گفته وی تعبیر «بی‌شرمانه‌ای» درباره دوران جنگ به‌کار برده است.

این شخص که خامنه ای وی را رییس هیأتی به نام هیأت ارتقا کرد. وظیفه وی در این سمت شناسایی آسیب‌های قوه قضاییه بود؛ کارهایی مانند شناسایی مشکلات، ضعف‌ها و راه‌های برون رفت از آن را بررسی و شناسایی می‌کرد. این کار حدود یک سال با همکاری ۴۰ قاضی طول کشید و در نهایت تیم وی یک کار جامعی را در ۳۲ فصل ارایه کرد. در کنار این مسئولیت، منتظری اکنون رییس دادگاه ویژه روحانیت نیز هست.

منتظری یک‌شنبه (ششم مهر) گفته تعبیر «پریود» درباره دوران «دفاع مقدس» از سوی «مغز متفکر مشروب‌خوار غرب‌گرای افتاده در داخل غرب» به‌کار رفته که وی از تکرار این تعبیر «خجالت» می‌کشد.

وی افزوده طرز تفکر فردی که هزاران شهید و جانبار را با چنین تعبیری «وقیحانه» مورد خطاب قرار می‌دهد و آن را در رسانه‌های عمومی بر زبان جاری می‌کند «برخاسته از چیست؟»

به گزارش تارنمای دیگربان؛ منتظری اضافه کرده گوینده چنین تعبیری در برابر فرهنگ غرب «از خود بی‌خود» شده و باید مراقب چنین افراد و جریان‌هایی در ایران بود.

عباس کیارستمی شش ماه پیش در دانشگاه سیراکیوز آمریکا در پاسخ به حملات ابراهیم حاتمی‌کیا خطاب به وی گفته بود: «فیلم‌های تو نماند چون تو راجع به یک پریودی از تاریخ ایران حرف زدی که تازه آن پریود هم بچه‌ها را به هیجان آورد.»

منظور آقای کیارستمی از به کار بردن «پریود» یک دوره زمانی بوده٬ اما رئیس دیوان عدالت اداری برداشت عادت ماهیانه زنان را از این تعبیر داشته است.