ازسرگیری پروازهای بریتیش ایرویز به تهران به تعویق افتاد

0
151

ازسرگیری پروازهای بریتیش ایرویز از لندن به تهران که قرار بود ۱۴ ژوئیه (۲۴ تیر) انجام شود، یک ماه و نیم به تعویق افتاده است.

بنا بر اعلام تازه این شرکت هوایی بریتانیایی، پروازهای لندن – تهران از تاریخ اول سپتامبر (۱۱ شهریور) با شش پرواز در هفته از سرگرفته خواهد شد.

روزنامه بریتانیایی تلگراف به نقل از یک سخنگوی بریتیش ایرویز علت این تعویق را “مشکلات فنی” اعلام کرده است.

این سخنگو که نامش در گزارش تلگراف نیامده، گفته است کسانی که برای پروازهای قبل از اول سپتامبر بلیط خریده بودند، می‌توانند تاریخ پروازشان را تغییر دهند یا پولشان را پس بگیرند.

شرکت بریتیش ایرویز که در سال ۲۰۱۲ پروازهای خود به تهران را متوقف کرده بود، حدود دو هفته بعد از اجرای توافق هسته‌ای ایران، اعلام کرد که پروازهای خود را به تهران از سر می‌گیرد.

در آن زمان نیل کاترل، سرپرست برنامه‌ریزی بریتیش ایرویز، گفت که رفع تحریم‌های ایران “چشم انداز مهیج تازه‌ای را به عنوان یک مقصد توریستی برای ایران، با آن میراث غنی، معماری منحصر به فرد و غذای تراز اول جهانی باز می‌کند و عجیب نیست که گفته شده تهران یکی از مقاصد محبوب ۲۰۱۶ خواهد بود.”

به گزارش بی بی سی؛ شرکت‌های ایرفرانس، کی‌ال‌ام و همین طور خطوط هوایی اتریش هم مدتی بعد از آغاز اجرای توافق هسته‌ای ایران، پروازهای خود را به تهران از سر گرفتند.