ارشاد 10 نوع جراحی زیبایی برای مدلینگ را مردود دانست

0
205

حمید قبادی در اشاره به گرم بودن بازار مدلینگ در ایران و انجام جراحی های زیبایی از سوی دختران و پسران مدل گفت “10 نوع عمل جراحی در صورت و انواع تزریقها” از نظر این وزارتخانه مردود است.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد، روز دوشنبه از تشکیل یک کارگروه در این وزارتخانه برای قانونمند شدن “مدلینگ” خبر داد و گفت برای مدلها “کارت صلاحیت” صادر می شود.

قبادی به  فارس گفت برای منطبق کردن مدلینگ با “اصول و مقررات اسلامی و دینی” یک بانک اطلاعات مدلینگ بوجود می آید.

اخیرا در تهران بازار مدلینگ و شوی زیرزمینی لبان بسیار گرم شده است. به نوشته  مهر هم اکنون در تهران هر شوی لباس که بصورت مخفی برگزار می شود بین 30 تا 70 میلیون تومان هزینه دارد.

در این شوهای زیرزمینی دستمزد روزانه دختران و پسران مدل از 80 هزار تا 1 میلیون تومان است که بستگی به “زیبایی، اندام و حتی خوش نام بودن” آنها دارد.

قبادی گفت که دختران و پسران جوان برای مدل شدن “میلیونها تومان” هزینه می کنند و دست به “جراحی های زیبایی” می زنند.

او گفت که مدلهای ایرانی “10 نوع عمل جراحی در صورت و انواع تزریقها” انجام می دهند که از نظر این وزارتخانه “مردود” است.

وزارت ارشاد ، اخیرا طی یک استفتا از خامنه ای، در باره “اسلامی و قانونی” بودن مدلینگ پرسیده او در پاسخ گفته است: ” با حفظ پوشش کامل و حریم ضوابط شرعی و مقررات اسلامی، مانعی ندارد”

به گفته قبادی، بزودی در وزارت ارشاد کلاسهای آموزش مدلینگ برگزار خواهد شد که در زمینه های مختلف به هنرجویان 25 ساعت آموزش خواهد داد.

بیشتر مدلها و مزونهای برگزار کننده شوهای لباس در تهران به خبرگزاری مهر گفته اند که از ورود دولت به این بازار خوشنود نیستند و آنرا زمینه ای برای سختگیریها و فساد بیشتر در این صنعت می دانند.