ارسال موشک، رادار و بمب‌های 500 کیلوگرمی جمهوری اسلامی به ونزوئلا

0
243

مجله اسپانیایی زبان «Semana» گزارش داد که یک هواپیمای بوئینگ 747 متعلق به شرکت «فارس ایر قشم» جمهوری اسلامی با حمل انواع سلاح اخیرا در فرودگاه نظامی «لیبلاتادور» در ایالت «آراگوا» در شمال ونزوئلا به زمین نشسته است.

این محموله سلاح که بخشی از یک عملیات گسترده انتقال اسلحه به ونزوئلا با نام «Escudo Boliviano» بوده، شامل 2000 موشک، 400 بمب، 30 مسلسل سنگین قابل نصب بر هواپیماهای نظامی، 35 رادار و هزاران قبضه تفنگ و مسلسل‌های سبک است.

اسناد ارسال سلاح از ایران به ونزوئلا
اسناد ارسال سلاح توسط حمهوری اسلامی به ونزوئلا

محموله مذکور شامل مسلسل‌های AK-103 با کالیبر 7.62 ملیمتری، تفنگ‌های آلمانی Masaf، بمب‌های نوع ZAB و RBK با وزن ‌500 کیلوگرم و رادارهای الکترونیکی SABR ،APG-83 و AESA عنوان شده است.

العربیه نوشت؛ اما مهمترین بخش این محموله مربوط به موشک‌ها است که 1500 عدد موشک هوا به زمین ضد کشتی و ضد تانک از نوع Maverick و 500 موشک دفاع هوایی از نوع AIM-7 و AIM-9X را شامل می‌شود.

مجله مذکور آورده که ژنرال «انریکه لابارادور»، از مقامات بلندپایه وزارت دفاع ونزوئلا طی گزارشی در سه بخش خواستار این سلاح‌ها از جمهوری اسلامی برای نیروهای نظامی کشورش شده بود.

مجله Semana

این مجله افزوده که همزمان با ارسال این محموله، کارشناسان نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی نیز وارد ونزوئلا شده‌اند.

در بخشی دیگر از این گزارش آمده که طبق توافق دوجانبه میان جمهوری اسلامی و ونزوئلا، تعدادی از نیروهای نظامی ونزوئلا برای آموزش دوره‌های دفاعی و تهاجمی به ایران اعزام شدند.

افزون بر آن، جمهوری اسلامی به مدت 6 ماه در ازای دریافت نفت سنگین از ونزوئلا، موادی برای بهبود کیفیت نفت به آن کشور ارسال می‌کند.