ارسال تجهیزات نظامی سپاه پاسداران به عراق

0
301

روزنامه کویتی «القبس» در گزارشی به نقل از منابع خویش فاش کرد که سپاه پاسداران رژیم جمهوری اسلامی اخیرا تجهیزات نظامی به عراق ارسال کرده است.

به گفته این روزنامه سپاه پاسداران افزون بر پهبادهای ساخت رژیم جمهوری اسلامی، به انتقال موشک های کوتاه برد و دقیق «آرش» نیز اقدام کرده است.

این گزارش می‌افزاید، موشک‌های «آرش» متعلق به نیروی دریایی سپاه است و پهبادها ارسالی رژیم جمهوری اسلامی در مراکز بشدت حفاظت شده در استان‌های جنوبی عراق نگهداری می‌شود.

طبق گزارش روزنامه القبس، ارسال این تجهیزات ابتدا از رژیم جمهوری اسلامی به پادگان «الکوثر» در غرب اهواز و سپس از طریق گذرگاه مرزی«شلمچه» انجام پذیرفت.

در حالی که این تجهیزات نظامی در مراکز متعلق به گروه‌های ستیزه جوی وابسته به رژیم جمهوری اسلامی نگهداری می شود اما عناصر سپاه قدس رژیم جمهوری اسلامی نظارت و مراقبت مستقیم بر این ساز و برگ نظامی را بر عهده دارند.

العربیه نوشت؛ پیشتر ارتش اسرائیل فاش کرده بود که رژیم جمهوری اسلامی ضمن تقویت توانایی‌های نظامی خود از طریق ارسال پهباد و موشک‌های کنترل شونده به عراق و یمن توانسته این تجهیزات را بدون ردیابی فعال کند که چنین امری نشان از توانایی رژیم جمهوری اسلامی در این زمینه دارد.