ارتش یمن یک پهپاد حوثی ساخت جمهوری اسلامی را سرنگون کرد

0
188

ارتش ملی یمن روز سه‌شنبه 18 دسامبر 2018 اعلام کرد یک هواپیمای بدون سرنشین ساخت جمهوری اسلامی که توسط شبه‌نظامیان حوثی به پرواز درآمده بود را در آسمان استان مارب در شرق این کشور مورد هدف قرار داد و سرنگون کرد.

به گزارش وبگاه رسمی ارتش یمن، نیروهای لشکر 26 مکانیزه توانستند یک پهباد حوثی را در منطقه‌ای بین دو شهرستان حریب و الجوبه در جنوب استان مارب سرنگون کنند. بررسی لاشه این پهپاد که مواد منفجره با خود حمل می‌کرد نشان داد که ساخت جمهوری اسلامی است.

پیش از این تعداد قابل توجهی از این نوع هواپیماهای بدون سرنشین در مناطق مختلف یمن مورد هدف قرار گرفته و نقشه‌های پیکارجویان حوثی برای حمله هوایی با استفاده از پهبادهای حامل مواد منفجره ناکام شده بود. مهندسان ارتش ملی یمن با بررسی لاشه این نوع پهبادها اعلام کردند که این پهبادها ساخت حمهوری اسلامی هستند.

در ماه آوریل گذشته 2 فروند از این نوع هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان سعودی منهدم شد و در آن زمان سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی نظامی حمایت از دولت قانونی یمن گفت که این دو پهباد به حوثی‌ها تعلق دارد ولی ویژگی‌ها و مشخصات فنی جمهوری اسلامی دارند.

به گزارش العربیه؛ در ماه‌های گذشته مرکز پژوهش‌های درگیری‌های مسلحانه در لندن در گزارش خود ذکر کرد که فناوری نظامی جمهوری اسلامی به دست شبه‌نظامیان حوثی رسیده و به آنها امکان استفاده از پهپادهایی داده که در ابتدا ادعا شد ساخت یمن هستند ولی بعدها مشخص شد که این پهپادها ساخت جمهوری اسلامی بوده و به همراه تسلیحات دیگر از جمله موشک‌های بالستیک دوربرد از جمهوری اسلامی به یمن قاچاق شده‌اند.