ارتش يمن یک پهپاد حوثی ساخت جمهوری اسلامی را در الحدیده سرنگون کرد

0
764

ارتش ملی یمن روز پنجشنبه 4 آوریل 2019 اعلام کرد، یک پهپاد ساخت جمهوری اسلامی از نوع «ابابیل T» متعلق به شبه نظامیان حوثی را پیش از رسیدن به هدف در منطقه الفازه در غرب استان الحدیده سرنگون کرد.

به گفته مرکز رسانه‌ای تیپ‌های «عمالقه» شبه نظامیان حوثی این پهپاد را بمبگذاری کرده و آن را به سوی مناطق مسکونی الحدید به پرواز درآوردند اما پدافتند ارتش ملی یمن بموقع عمل کرده در اولیه دقایق پرواز پیش از رسیدن به مقصد نهایی مورد هدف موشک پدافند ارتش قرار گرفته و در هوا متلاشی شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی ارتش یمن تاکید کرد، پهپاد سرنگون شد ساخت جمهوری اسلامی و به مقادیری مواد منفجره تعبیه شده بود.

این پهپاد قرار بود بر سر غیرنظامیان در منطقه تحت کنترل ارتش ملی یمن فرود آید و تعداد زیادی را به قتل برساند اما قبل از رسیدن به هدف سرنگون شد.

شبه نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی طی چند ماه گذشته با استفاده از پهپادها بمب‌گذاری شده مناطق مسکونی را تحت کنترل دولت قانونی را هدف قرار می‌دهند.

پیشتر کمیته ویژه کارشناسان سازمان ملل متحد از اجزای خارجی پهپادهای سرنگون شده تشخیص دادند که این پهپادها ساخت جمهوری اسلامی هستند و حوثی‌ها به واسطه کمک‌ کارشناسان نظامی جمهوری اسلامی اجزای این پهپادها را در صنعا و دیگر مناطق تحت کنترل‌شان به همدیگر می بندند و به سعودی و مناطق تحت کنترل ارتش ملی یمن ارسال می‌کنند.

ائتلاف عربی روز سه شنبه نیز دو پهپاد متعلق به شبه نظامیان حوثی را سرنگون کردند.

به گزارش العربیه؛ سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف گفت، دو پهپاد دشمن که روز سه شنبه هدف پدافند قرار گرفته‌اند، در هوا متلاشی شدند که در نتیجه سقوط برخی از اجزای آن در مناطق مسکونی پنج غیرنظامی از جمله یک زن و یک کودک، زخمی شدند.