ارتش آمریکا از کشته شدن سه عضو ارشد داعش خبر داد

0
163

ارتش ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که سه عضو ارشد گروه موسوم به دولت اسلامی در اثر حملات هوایی اخیر ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا کشته شده اند.

بنا بر اعلام ارتش آمریکا، مسئول امور دارایی و دو عضو ارشد دیگر گروه افراطی داعش در حملات هوایی چند هفته گذشته ائتلاف بین المللی در عراق و سوریه کشته شده‌اند.

استیو وارن سخنگوی ائتلاف بین المللی، کشته شدگان را ابو صلاح وزیر دارایی دولت خودخوانده اسلامی، یک مسئول ارشد جمع‌آوری اموال و یک مقام ارشد اجرایی گروه داعش معرفی کرده است.

آقای وارن، ابو صلاح را یکی از باتجربه ترین رهبران داعش توصیف کرد و گفت مرگ او توانایی این گروه افراطی برای جذب منابع مالی را تضعیف خواهد کرد.

وی در ادامه اضافه کرد ۳۵۰ پیکارجوی دیگر داعش نیز در حملات هوایی ائتلاف بین المللی در شهر رمادی در عراق کشته شده‌اند.

این خبر در حالی اعلام می شود که اشتون کارتر وزیر دفاع ایالات متحده روز گذشته گفت پیش از آن که با حمله تروریستی دیگری مشابه آنچه در پاریس روی داد روبرو شویم، حملات بین المللی علیه مواضع داعش باید تشدید شود.

به گزارش صدای آمریکا؛ آقای کارتر روز چهارشنبه در نشست کمیته نیروهای مسلح سنا گفت واشنگتن از ۴۰ کشور جهان برای مشارکت بیشتر در این راستا، از جمله اعزام نیروهای ویژه و تجهیزات نظامی، دعوت کرده است.