ادریس آلبا نشان لیاقت را در کاخ باکینگهام دریافت کرد

0
348

ادریس آلبا بازیگر سینمای بریتانیا، دیروز جمعه ۱۱ مارس با حضور در کاخ باکینگهام نشان لیاقت دریافت کرد.

ادریس البا بازیگر بریتانیایی که نامزد نشدنش در جوایز اسکار امسال با انتقادهای زیادی روبه رو شد با دریافت نشان لیاقت ملکه بریتانیا تجلیل شد.

بازیگر ۴۳ ساله لندنی دیروز نشان لیاقت OBE را از دست پرنس ویلیام نوه ملکه برای خدماتی که به هنر نمایش ارایه کرده، دریافت کرد.

البا با همراهی مادرش در این مراسم شرکت کرد. مادر وی که متولد غنا است از حضور در این رویداد در توییتر به عنوان این که «خیلی خوشحال است» یاد کرد.

این نشان افتخار آخرین موفقیت در فهرست بلند موفقیت‌های این بازیگر است که از نیمه دهه ۱۹۹۰ وارد این حرفه شد. او از سال ۲۰۰۲ برای بازی در درام تلویزیونی «وایر» تجلیل شد و از آنجا به بعد سیر موفقیت‌هایش آغاز شد.

او که بازیگر سریال خیلی موفق «لوتر» است که توسط بی‌بی‌سی تولید شده، در فیلم‌های موفق زیادی نیز ظاهر شده که «ماندلا: راه دراز به سوی آزادی»، «پرومتئوس»، «حاشیه اقیانوس آرام» و نیز «تور» از جمله آنها هستند.

او سال ۲۰۱۵ برای بازی در فیلم «هیولاهای بی وطن» با اقبال زیادی روبه رو شد و خیلی‌ها معتقد بودند که وی باید یکی از نامزدهای جایزه اسکار می‌بود. فیلم بعدی ادریس البا «ورای سفر ستاره‌ای» و نیز فیلم اقتباسی از رمان مشهور استیون کینگ یعنی «برج تاریک» است.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، OBE  درجه افسر رتبه امپراتوری است و فهرست دریافت کنندگان نشان لیاقت که برای تجلیل اهدا می‌شود هر سال شامل شماری از چهره‌های تاثیرگذار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که در آغاز سال اسامی برندگان اعلام و در طول سال به برندگان اهدا می‌شود.

http://static.standard.co.uk/