ادای دین یک هنرمند به فردوسی

0
406

بهزاد شیشه‌گران برای روز بزرگداشت فردوسی، یک پوستر طراحی کرد.

این گرافیست و نقاش در یادداشتی که در توضیح پوسترش نوشته، آورده‌ است: «25 اردیبهشت روز بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی، پدید آورنده‌ی بزرگترین رزم‌نامه‌ی جهان است و همه ساله در این روز آئین‌های بزرگداشت فردوسی و شاهنامه در دانشگاه‌ها و نهادهای پژوهشی کشور برگزار می‌شود.

نام و آوازه‌ی فردوسی در سراسر جهان ستوده شده است تا جایی که سعدی شیرازی به نیکی و احترام از فردوسی یاد می‌کند و بارها از قهرمانان کتاب شاهنامه در آثار خود نام برده است و بیتی از شاهنامه را در کتاب بوستان عیناً نقل می‌کند.

چه خوش گفت فردوسی پاکزاد          که رحمت بر آن تربت پاک باد

میازار موری که دانه کش است         که جان دارد و جان شیرین خوش است

من نیز به پاس امروز و تقدیر از آفرینش‌های ستودنی این شاعر بزرگ، پوستری از سیمای او که در سال 1380 طراحی شده و از مجموعه‌ی مشاهیر ایران و جهان است را با نگاهی دیگر در سال 93 اجرا کرده‌ام و به فردوسی بزرگ پیشکش می‌کنم.»

شیشه‌گران درباره‌ی کارهایش توضیح داد: این پوستر و تعداد کثیری از پوسترهای دیگری که تا کنون درباره‌ی مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از قبل از انقلاب تاکنون طراحی کرده‌ام و در ایران و خارج از ایران به نمایش درآمده‌اند، تماماً بدون سفارش و بدون حمایت از جایی و یا کسی و با وجود مصائب و مشکلات بسیار طراحی، چاپ و انتشار یافته‌اند. همه‌ی تلاش خود را کردم تا شاید نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه‌ی خود ادای دین کرده‌ باشم.

به گزارش ایسنا؛او افزود: البته معتقدم حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، وظیفه‌ی دولت‌هاست و تاکنون مغفول مانده است.