ادامه یافتن پخش شدید پارازیت منجر به خونریزی بینی، دهان و گوش یک زندانی سیاسی گردید

0
193

بنابه گزارشات رسیده  در اثر ادامه یافتن پارازیت شدید در بند زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج ، روز گذشته وضعیت جسمی ۲ زندانی دیگر وخیم گردید و به بهداری زندان اعزام شدند.

روز دوشنبه ۲۳ دی ماه در اثر ادامه یافتن پارازیتهای شدید زندانی سیاسی ماشالله حائری دچار خونریزی از ناحیه بینی، گوش و دهان گردید که بصورت اورژانس به بهداری زندان منتقل شد.همچنین وضعیت جسمی زندانی سیاسی محمد بنازاده امیر خیزی وخیم گردید و همراه با آقای حائری به بهداری زندان منتقل شدند .وی تعادل خود را بر روی پله ها ی بهداری از دست داد و به زمین خورد و دچار شکستگی دست و آسیب دیدگی از ناحیه سر و خونریزی گردید.

از زمان آغاز دور جدید پارازیتهای شدید در سالن ۱۲ بند۴ زندانیان سیاسی تا به حال ۶ نفر به بیمارستانهای خارج از زندان و بهداری زندان منتقل شده اند .شدت یافتن پارازیتها عوارضی مانند ؛ سر درد، سرگیجه،حال تهوع، خواب آلودگی ، کرختی و عصبی در زندانیان به همراه داشته است.

از طرفی دیگر وضعیت جسمی یدالله سبحانی از هموطنان بهایی بسیار حاد می باشد اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع انتقال وی به مراکز درمانی هستند.

بکارگیری دستگاه های پخش پارازیت و سایر شرایط غیر انسانی بدستور بازجویان وزارت اطلاعات صورت می گیرد و مردانی رئیس زندان مجری اوامر آنها در زندان است. مردانی روز گذشته وقتی که با اعتراض زندانیان مواجه شد به یکی از زندانیان گفته بود اگر به من بود که تا به حال یکی از شماها را زنده نگه نمی داشتم البته همین کار را هم داریم پیش می بریم .

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، بکارگیری دستگاه های پخش پارازیت در سالن زندانیان سیاسی که تا به حال منجر به بستری شدن تعدادی از زندانیان سیاسی شده و بقیه آنها نیز دچار عوارض ناشی از پارازیت شده اند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای ولی فقیه و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه کیفری بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۲۴دی ۹۲ برابر با ۱۴ ژانویه ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل