ادامه ممنوع الملاقاتی نسرین ستوده در پنجمین هفته به دلیل نحوه «رعایت حجاب»

0
239

یک منبع مطلع به وضعیت نسرین ستوده گفت او همچنان برای پنجمین هفته به دستور دادستان کشور از حضور در سالن ملاقات کابینی محروم شده است . منع اجازه ملاقات نسرین ستوده به دلیل مساله نحوه پوشش در جلسات ملاقات و «حجاب» او اتخاذ شده است. این وکیل از تاریخ ۲۵ شهریور ماه تاکنون قادر به ملاقات فرزندانش نبوده است.

در نامه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار کمپین حقوق بشر قرار گرفته و در تاریخ ۲۵ شهریور ۹۷ نوشته شده، آمده است: «با توجه به دستور مرجع قضایی که حسب دستور دادستان تهران می‌باشد به خانم نسرین ستوده ابلاغ گردد موظف به رعایت مقررات داخلی زندان و قوانین می‌باشند، از جمله رعایت حجاب. لذا در صورت تعهد به رعایت مقررات می‌تواند با خانواده ملاقات داشته باشد در غیر این صورت محروم از ملاقات خواهد بود.» این نامه امضا علی چهار محالی مدیر زندان اوین را به همراه دارد.

این منبع به مطلع گفت: «خانم ستوده گاهی در زمان ملاقات روسری برای چند دقیقه از سرش می‌افتاد دور گردنش. همین.»

خواهر نسرین ستوده یکشنبه هفته گذشته پس از عدم اجازه ملاقات با او در زندان اوین به دفتر دادستانی تهران رفته و نسبت به ممنوع الملاقاتی او اعتراض کرد با این حال «خود او نیز تهدید به بازداشت شده است.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ نسرین ستوده پیش از بازداشت وکیل سه دختر خیابان انقلاب به نام‌های نرگس حسینی، مریم شریعتمداری و شاپرک شجری‌زاده بود. خانم ستوده که متهم به اتهامات مختلف از جمله اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه است و مصادقی که برای این اتهام عنوان شده اجتماع و تبانی با شاپرک شجری‌زاده، یکی از دختران خیابان انقلاب است.