ادامه صدور احکام قضایی برای دانشجویان؛ «بازداشت‌ها ابعاد گسترده‌تری دارد»

0
291

همزمان با ادامه صدور احکام قضایی برای فعالان دانشجویی، یک نماینده مجلس با اعلام این که دستگیری‌ها «ابعاد گسترده‌تری» دارد، از تهیه فهرستی شامل اسامی بیش از ۱۵۰ دانشجو خبر داد که از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده و تا کنون برای ۱۷ تن از آنان حکم قضایی صادر شده است.

منابع دانشجویی روز نوزدهم تیر از صدور حکم قضایی برای رویا صغیری و علی قدیری، دو تن از دانشجویان تبریزی خبر دادند که در جریان اعتراضات دی ماه ۹۶ بازداشت شدند. بنا به احکام صادره از سوی دادگاه تجدید نظر تبریز، رویا صغیری با تایید حکم دادگاه بدوی، به ۲۳ ماه حبس تعزیری و علی قدیری به شش ماه حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی محکوم شده‌اند.

یک فعال دانشجویی گفت علاوه بر دانشجویان بازداشت شده در دی ماه، دو دانشجوی دیگر نیز با احکام قضایی مواجه شده‌اند: «فرشته طوسی، دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، از سوی دادگاه انقلاب به یک سال و نیم زندان و دو سال ممنوعیت از فعالیت سیاسی و مدنی محکوم شده است. اتهام فرشته طوسی تبلیغ علیه نظام به علت حضور در مراسم ۱۶آذر ۹۵ دانشگاه علامه طباطبایی عنوان شده است.»

دادگاه انقلاب در مرحله بدوی، صادق قیصری روزنامه نگار و دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی را نیز به ۷ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در مطبوعات و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور  محکوم کرده است. صادق قیصری سی ام بهمن ۹۶ و زمانی بازداشت شد که برای تهیه گزارش، به محل برگزاری تحصن دراویش رفته بود. این روزنامه‌ نگار هم اکنون در زندان تهران بزرگ (فشافویه) نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ با ادامه صدور احکام قضایی برای دانشجویان، یک نماینده مجلس گفت بازداشت دانشجویان، از آن چه تا کنون از سوی دستگاه‌های رسمی اعلام شده ابعاد گسترده‌تری دارد و بالغ بر ۱۵۰ دانشجو در دی ماه ۹۶ بازداشت شده‌اند که تاکنون احکام ۱۷ تن از آنان صادر شده است.