ادامه روند پیروزی‌های تیم ایران با شکست بحرین..

0
254

تیم ملی بسکتبال که بدون حتی یک باخت آماده دیدار با بحرین شده بود، موفق شد این تیم را در دومین روز از مرحله دوم مسابقات قهرمانی مردان آسیا با نوزده اختلاف امتیاز شکست دهد. این در حالی است که در جریان بازی و در کوارتر دوم تیم کشورمان که با عملکرد متزلزل و با نوسان بازیکنان نیمکت نشین خود که ترکیب داخل میدان را تشکیل می‌دادند، تنها هفت امتیاز گرفت و در نهایت این کوارتر را با اختلاف امتیاز زیاد واگذار کرد.

به گزارش  مهر، رقابت های گروه F در دومین روز از مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا امروز سه شنبه با دیدار دو تیم ملی ایران و بحرین در سالن مرکز خرید شهر پاسای آغاز شد. در این دیدار ملی پوشان کشورمان نتیجه دو کوارتر را واگذار کردند اما در نهایت برنده بازی شدند. نتیجه کامل دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و بحرین به شرح زیر است:

* ایران 75 – بحرین 56

(23 بر 6)،(7 بر 21)، (33 بر 14)، (12 بر 15)

کوارتر اول؛ 23 بر 6 به سود ایران

مهمد بچیروویچ همچون دیدارهای گذشته از ترکیب مهدی کامرانی، صمد نیکخواه بهرامی، حامد آفاق، حامد حدادی و اوشین ساهاکیان برای دیدار برابر بحرین استفاده کرد. وقتی دو تیم در امتیاز 2 مساوی بودند، شوت سه امتیازی مهدی کامرانی ایران را 5 بر 2 پیش انداخت و پس از آن پرتاب سه امتیازی حامد آفاق و دو امتیازی که صمد نیکخواه بهرامی گرفت، ایران را 10 بر 4 پیش انداخت و اینگونه روند امتیازآوری تیم ایران آغاز شد طوریکه مربی صربستانی بحرین وقتی امتیاز دوازدهم تیم ایران هم به دست آمد، مجبور به درخواست وقت استراحت شد.

جمشیدی اولین بازیکن تعویضی تیم ملی بسکتبال ایران بود که در ورود دوباره دو تیم به زمین به جای آفاق در ترکیب قرار گرفت. در این دقایق و بعد از اشتباه جمشیدی که بحرینی ها را در موقعیت گلزنی قرار داد، در یک ضد حمله نیکخواه بهرامی خود و تیم ایران را صاحب دو امتیاز دیگر کرد تا اختلاف امتیاز دو تیم به 10 برسد (14 بر 4)؛ در ادامه ریباند مهدی کامرانی در حمله ساهاکیان در موقعیت حمله قرار داد که او هم از این موقعیت برای کسب دو امتیاز به خوبی استفاده کرد. چند ثانیه بیشتر نگذشته بود که این بازیکن با یک شوت موفق دو امتیاز دیگر هم گرفت.

وقتی نتیجه بازی برتری 18 بر 4 تیم ملی بسکتبال ایران را نشان می داد، سرمربی تی ملی کشورمان به اصغر کاردوست و آرن داودی هم اجازه حضور در زمین را داد که نتیجه آن گلزنی دو امتیازی کاردوست بود در حالیکه چند ثانیه بیشتر از حضور در زمین نمی گذشت. بعد از آن بالاخره بازیکنان بحرین که برای چن دقیقه در کسب امتیاز ناکام بودند صاحب دو امتیاز شدند اما هنوز اختلاف زیادی با تیم ایران داشتند به خصوص اینکه در ثانیه های پایانی یک شوت سه امتیازی موفق تیم ایران را به امتیاز 23 رساند و در نهایت هم در این کوارتر با 17 اختلاف امتیاز به پایان رسید.

کوارتر دوم؛ 21 بر 7 به سود بحرین!

دو امتیاز اول کوارتر دوم دیدار تیم های ایران و بحرین برای بحرینی ها به دست آمد. این در حالی بود که جواد داوری و حامد سهراب نژاد هم در این کوارتر در ترکیب تیم ملی ایران قرار گرفته بودند. بحرین های بعد از کسب دو امتیاز اول از دیگر موقعیتی که برای گلزنی نصیب شان شد نتوانستند استفاده کنند و در مقابل ایران روی یک ضد حمله و خطایی که روی کاردوست شد به دو موقعیت پنالتی دست یافت که این بازیکن هر دوی آنها را به امتیاز تبدیل کرد تا نتیجه بازی 25 بر 8 شود.

در ادامه بازیکنان بحرین که به نظر می رسید در این دقایق تلاش بیشتری برای مالکیت توپ داشتند، نتوانستند امتیازی جدیدی را به حساب خود واریز کنند همانگونه که بازیکنان ایران در این مورد ناکام بودند حتی شوت سه امتیازی داوری هم ناموفق بود. وقتی بیش از سه دقیقه از کوارتر دوم گذشته بود و دو تیم فقط دو امتیاز گرفته بودند، اصغرکاردوست دو موقعیت دیگر پنالتی از بازیکنان بحرین گرفت که البته فقط در به ثمر رساندن یکی از آنها موفق بود چون پرتاب دوم را از دست داد. بعد از آن بحرینی ها اقدام به پرتاب یک شوت منطقه ای کردند که البته از آن به نتیجه ای نرسیدند.

نتیجه بازی 26 بر 12 بود که خطای جوادی داوری از سوی داور بازی اعلام شد و بعد از سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان درخواست وقت استراحت کرد. تیم ملی کشورمان که در کوارتر دوم با بازیکنان ذخیره بازی را دنبال می کرد در مصاف با بحرین متزلزل نشان داد و شاید همین مسئله باعث درخواست بچیروویچ برای وقت استراحت شد.

در بازگشت دو تیم به زمین، پرتاب آزاد بازیکن بحرین وارد سبد ایران شد و نتیجه 26 بر 13 را روی تابلو ثبت کرد. مالکیت توپ در دست بحرینی ها بود و آنها از این موقعیت برای کسب دو امتیاز دیگر استفاده کردند. دو امتیازی که سامان ویسی خیلی زود آن را جبران کرد بعد از آن بحرینی ها خیلی زود یک شوت سه امتیازی موفق زدند و اجازه نداند اختلاف دو تیم بیشتر شود . در این دقایق روزبه ارغوان در بدو ورود به زمین کمک کرد تا تیم ایران به امتیاز جدیدی برسد و نتیجه 30 بر 18 شد.

در مجموع بازیکنان بحرین در این کوارتر به مراتب بهتر از بازیکنان ایران کار کردند طوریکه آنها در دقیقه 8 بازی خیلی راحت در موقعیت پرتاب موفق سه امتیازی قرار گرفتند و اختلاف خود را با تیم کشورمان به 9 امتیاز رساندند (30 بر 21) و بعد از آن این اختلاف امتیاز کمتر هم شد و به 6 امتیاز و 3 امتیاز هم رسید و این در حالی بود که بازیکنان نیمکت نشین تیم ایران همچنان داخل زمین بودند. بازیکنانی که متزلزل نشان دادند. در 5 ثانیه پایانی بازی جمشیدی بعد از خطایی که روی او شد نتوانست از دو موقعیتی که برای پرتاب نصیبش شد استفاده کند. در نهایت بازیکنان تیم ایران این کوارتر را که در آن فقط 7 امتیاز گرفته بودند، واگذار کردند البته آنها شانس آوردند پرتاب سه امتیازی بازیکنان بحرین در واپسین ثانیه های این کوارتر به ثمر نرسید وگرنه باید نیمه مسابقه را هم مساوی می کردند.

کوارتر سوم؛ 33 بر 14 به سود ایران

نیمه نخست دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و بحرین به خاطر عملکرد متزلزلی که بازیکنان ذخیره کشورمان در کوارتر دوم داشتند تنها با سه اختلاف امتیاز و با نتیجه 30 بر 27 به پایان رسید. به همین دلیل برای آغاز کوارتر سوم و نیمه دوم مسابقه،بچیروویچ دوباره به استفاده از بازیکنان ترکیب اصلی روی آورد. در آغاز این کوارتر حامد آفاق با یک پرتاب سه امتیازی تیم ایران را پیش انداخت. بعد از آن بازیکنان بحرین سعی داشتند با در اختیار داشتن مالکیت توپ خود را صاحب موقعیت گلزنی کنند اما پشت منطقه توپ را از دست دادند و این در حالی بود که صمد نیکخواه بهرامی با یک پرتاب سه امتیازی دیگر، تیم ایران را تا امتیاز 36 پیش انداخت.

در این دقایق حدادی هم پرتاب موفقی انجام داد که نتیجه آن دو امتیاز دیگر برای تیم ایران بود. بعد از آن بازیکنان بحرین اقدام به یک شوت سه امتیازی کردند که ریباند ساهاکیان مانع از به نتیجه رسیدن آن شد این در حالی بود که تیم ایران با یک پرتاب نتیجه بخش که دوباره توسط کاپیتان نیکخواه بهرامی زده شد، سه امتیاز دیگر گرفت. بعد از آن سرمربی بحرین برای بازیکنانش درخواست وقت استراحت کرد تا نکات لازم را به آنها گوشزد کند.

وقتی 7 دقیقه و 5 ثانیه از کوارتر سوم باقی مانده بود و تیم ایران 41 بر 30 پیش بود، وارد شدن توپ به داخل سبد بحرین، تیم کشورمان را به دو امتیاز دیگر رساند اما بعد از آن بحرینی ها به سه امتیاز دست یافتند تا ختلاف دو تیم 10 امتیاز باشد (43 بر 33)؛ در انی دقایق ریباند دفاع توسط حدادی اجازه نداد توپ بحرینی ها وارد سبد شود. در برگشت آفافق که روی او خطا شده بود سه پرتاب خود را وارد سبد کرد و مجموع امتیازات تیم کشورمان را به 46 رساند. بحرینی ها همچنان در امتیاز 33 باقی مانده بودند که حدادی هم در حمله به کمک دیگر بازیکنان تیم ایران آمد و خود تیمش را صاحب دو امتیاز کرد.

در این دقایق هر چه قدر بحرینی ها در زدن شوت، کسب امتیاز و حتی ریباند ناموفق بودند، بازیکنان ایران کاملا موفق عمل کردند طوریکه اختلاف سه امتیازی در پایانی نیمه نخست را به 20 امتیاز رساندند. حتی یک توپب ربایی موفق توسط آفاق کمک کرد تا کامرانی با یک پرتاب موفقی که دو امتیاز داشت، این اختلاف بیشتر هم شده و به 2 برسد. بعد از آن خود آفاق تیم ایران را به امتیاز 5 رساند. این پیشروی به واسطه شوت سه امتیازی موفق این بازیکن به دست آمد.

حدادی و آفاق بازیکنانی بودندکه در ثانیه های پایانی به دو پرتاب منطقه ای و سه امتیازی تیم ایران را صاحب دو و سه امتیاز کردند و در نهایت تیم کشورمان این کوارتر را با برتری خود تمام کرد.

کوارتر چهارم؛ 12 بر 15 به سود بحرین

تیم ملی بسکتبال ایران که کوارتر سوم را با 19 اختلاف امتیاز به سود خود تمام کرده بود، در ثانیه های آغازین کوارتر پایانی با دو پرتاب موفق کاردوست به امتیازهای دیگری دست یافت. بعد از آن اما از دست دادن توپ توسط آفاق کمک کرد تا بحرین توسط بازیکن خود صاحب دو امتیاز در این کوارتر شود. البته این دو امتیاز خیلی به کاهش اختلاف امتیاز دو تیم کمک کرد چون کاردوست بلافاصله بعد از خطایی که روی او انجام شد، از هر دو موقعیت پرتاب خود برای وارد کردن توپ به درون سبد کرد. همین بازیکن وقتی 7 دقیقه و 20 ثانیه به پایانی کوارتر مانده بود، در یک حرکت اسلم دانگ زیبا تیم ایران را صاحب دو امتیاز دیگر کرد و نتیجه 68 بر 43 را رقم زد.

آسیب دیدگی بازیکن شماره 10 بحرین برای ثانیه هایی باعث توقف بازی شد. بعد از آن بحریی ها توسط احمد اسماعیل صاحب امتیاز 45 شدند. بعد از اینکه تیم بحرین با یک شوت سه امتیازی مجموع امتیازات خود را بیشتر کردند، کاردوست بازهم خود و تیم ایران را صاحب امتیاز کرد تا به نوعی بهترین و امتیازآورترین بازیکن ایران در این دقایق باشد. در ادامه بازی خطای غیر ورزشی بحرینی ها، داودی و تیم ایران را صاحب دو موقعیت پرتاب کرد که هر دوی آنها امتیاز آور بود.

75 بر 47؛ این نتیجه دیدار تیم های ایران و بحرین بد در حالیکه تنها دو دقیقه و 45 ثانیه به پایان بازی مانده بود اما در همین دقایق احمد اسماعیل با یک شوت منطقه ای، تیم بحرین را صاحب دو امتیاز کرد. در ادمه این تیم با دو پرتاب به ترتیب صاحب دو و سه امتیاز دیگر هم شدند. بعد از آن سهراب نژاد که بهترین بازیکنان ذخیره ایران در دیدار با هند بود، از دو موقعیت پرتاب خود یکی را وارد سبد بحرین کرد و به یک امتیاز دست یافت.

بحرینی ها در ثانیه های پایانی بازی هم امتیاز آور شدند. حتی آنها بعد از اینکه ویسی توپ را از دست داد به سه امتیاز دست یافتند و بازی با این امتیاز آنها به پایان رسید.

در دقایق پایانی کوارتر چهارم بازیکنان ذخیره ترکیب تیم ایران را در داخل میدان تشکیل می دادند اما آنها بر خلاف کوارتر دوم که خیلی متزلزل نشان دادند، توانستند با عملکرد خوبشان پاسخ اعتماد بچیروویچ و دیگر اعضای کادر فنی را بدهند. هر چند در نهایت تیم ایران این کوارتر را هم واگذار کرد اما در نهایت برنده بازی شد.

بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال کشورمان موفق شد مقابل بحرین نیز به برتری دست یابد و روند بردهای متوالی خود در این دوره از رقابت های قهرمانی مردان آسیا را دنبال کند. ملی پوشان کشورمان پیش از این تیم های مالزی، کره جنوبی، چین (مرحله مقدماتی) و هند (مرحله دوم) را شکست داده بودند.

ایران – بحرین؛ دومین دیدار از روز دوم مرحله دوم مسابقات قهرمانی مردان آسیا بود که امروز برگزار شد. پیش از این دیدار دو تیم اردن و هنگ کنگ از گروه E مسابقات به مصاف هم رفتند که طی آن اردنی ها صاحب برتری شدند. برنامه سایر دیدارهای روز دوم از مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا به شرح زیر است:

سه شنبه 15 مردادماه

گروه E

* ژاپن – چین تایپه

* فیلیپین – قطر

گروه F

* چین – هند

* قزاقستان – کره جنوبی