ادامه دخالت قاضی صلواتی در امور درمانی دراویش زندانی

0
328

به رغم توصیه پزشکان متخصص بیمارستان شهدا مبنی بر لزوم انجام ادامه درمان پزشکی حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو در مرکز قلب تهران، ‌قاضی صلواتی این دو درویش زندانی را ملزم به بستری شدن در بیمارستان شهید رجایی با شرط تقبل کلیه هزینه درمان کرد.

 عصر شنبه 14 دی‌ماه، ماموران زندان اوین با ابلاغ نامه‌ای از سوی قاضی صلواتی به این دو درویش اعلام کردند که بر اساس این دستور باید به بیمارستان شهید رجایی منتقل شوند.

این اقدام صلواتی که با خودداری آقایان مرادی و دانشجو مواجه شده است در حالی صورت می گیرد که پیش از این رئیس بیمارستان شهدای تجریش طی مکاتبات متعدد با زندان اوین و تذکر توصیه پزشکان معالج و شرایط جسمی حاد این بیماران خواستار انتقال آنان به مرکز قلب تهران شده بود اما قاضی صلواتی بر خلاف تایید پزشکی قانونی بار دیگر در امور درمانی زندانیان عقیدتی و سیاسی دخالت کرد.

صلواتی پیش از این نیز از اعزام دراویش زندانی به بیمارستان‌های امام خمینی و میلاد ممانعت به عمل آورده و انتقال آنها به بیمارستان‌های غیرتخصصی را هم منوط به پوشیدن لباس زندان کرده بود که دراویش طی شکایت‌های متعدد خواستار برخورد مقامات دادسرای انتظامی قضات با تخلفات این قاضی شده بودند.

پیش‌بینی می‌شود خودداری این دو درویش از بستری شدن در بیمارستان شهیدرجایی به انتقال دوباره آنان به بند 350 اوین منجر شود.

به گزارش به خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور، دراویش زندانی در بند 350 اوین تا کنون طی دو شکواییه تخلفات قاضی صلواتی و عدول وی از حدود قانونی را به دادسرای انتظامی قضات متذکر شده‌اند. دومین شکایت‌نامه این افراد هفته گذشته به دادسرای انتظامی قضات تسلیم شده است.