ادامه تلاش‌ها برای یافتن پنج آتش‌نشان مفقود

0
257

روز گذشته پیکر هشت آتش‌نشان از زیر آوار خارج و به پزشکی قانونی منتقل شد اما پیکر پنج آتش‌نشان همچنان مفقود است و جستجوها برای یافتن آنها ادامه دارد.

 با ورود به هشتمین روز از واقعه پلاسکو، عملیات آواربرداری حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان تجاری و اداری پلاسکو در مرکز تهران، همچنان ادامه دارد. این ساختمان با قدمت بیش از ۵۰ سال پنج‌شنبه ۳۰ دی‌ماه چند ساعت پس از وقوع آتش‌سوزی فرو ریخت. تعدادی از آتش‌نشانان و شهروندان عادی زیر آوار گرفتار شدند که تاکنون پیکر ۱۴ نفر زیر آوار کشف شده است. از این تعداد ۱۰ نفر آتش نشان و ۴ نفر از شهروندان عادی هستند.

آخرین اخبار از عملیات امدادرسانی و آواربرداری به شرح زیر است:

جستجوی پیکرها در دریایی از آتش که زبانه می‌کشد

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: در قسمت شرقی، آتش نشانان به بخشی مشکوک شدند و با استفاده از ۲ دستگاه بیل مکانیکی به جستجوی باقی پیکرها پرداختند که متاسفانه در این مسیر اجسادی وجود نداشت.

در حال حاضر عملیات آواربرداری در قسمت غربی و شمال شرقی ادامه دارد که با هر آواری که برداشته می‌شود، دریایی از آتش شعله می‌کشد.

پیکرهای ارجاعی به پزشکی قانونی به ۱۳ نفر رسید

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران: با ارجاع پیکر یک آتش‌نشان دیگر، شمار پیکرهای ارجاعی به مرکز تشخیصی-آزمایشگاهی کهریزک به ۱۳ نفر رسید.

همه چیز ذوب شده است

با گذشت هفت روز از حادثه تلخ پلاسکو، آتش نهفته سر آرام گرفتن ندارد. در هر مرحله از آواربرداری سگ های تربیت شده نیروی انتظامی به جست و جوی محدوده می پردازند و در کنار آن گروهی از آتش نشانان نیز کاوش موشکافانه ای برای یافتن بقایای پیکر شهدای مفقودالاثر انجام می دهند.

کشف اداوت و تجهیزات آتش نشانان

ساعتی پیش تعدادی از ادوات و تجهیزات آتش نشانان کشف شد اما حرارت بالای فلزات ذوب شده در زیر آوار، فضایی توام با شک و امید را برای یافتن پیکر شهدا ایجاد کرده است.

عملیات امداد و جست و جو برای یافتن پنج شهید آتش نشان ادامه دارد

با یافتن پیکر مطهر هشت شهید آتش نشان در ضلع شمال غربی آواره های پلاسکو، امیدها برای کشف پیکر دیگر شهدای آتش نشان افزایش یافت اما همچنان عملیات جستجو بی نتیجه مانده است.

به گزارش مهر؛ تجهیزات آواربرداری بی وقفه در حال تلاش هستند  به نظر می رسد عملیات به مراحل حساسی رسیده است.