ادامه بازداشت موقت سه عضو نشریه گام و انتظار برای تعیین شعبه دادگاه برای رسیدگی

0
226

پدر امیر امیرقلی، فعال کارگری و عضو تحریریه نشریه آنلاین «گام» که پس از اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌‌تپه در تاریخ ۲۵ دی ماه ۹۷ بازداشت شد گفت پرونده فرزندش اواخر اسفند به دادگستری تهران برای رسیدگی در دادگاه‌های انقلاب تهران فرستاده شده اما هنوز تعیین شعبه نشده است.

به گفته عباس امیرقلی آنها امیدوارند به زودی فرزندشان از زندان مرکزی زندان اهواز به زندان اوین منتقل شود. پدر این زندانی هچمنین گفت او هنوز از اتهام فرزندش بی‌اطلاع است: «از اتهامش هنوز خبری نداریم. چیزی به ما نگفتند.»

همچنین یک منبع مطلع دیگر گفت پرونده دو عضو دیگر تحریریه نشریه گام به نام‌های امیرحسین محمدی فرد و ساناز الهیاری که در زندان اوین به سر می‌برند نیز روز ۲۸ اسفند ۹۷ برای تعیین شعبه به دادگاه انقلاب تهران منتقل شده است. این منبع گفت مسوولان قضایی به خانواده‌ آنها قول آزادی‌شان با قرار وثیقه تا زمان تشکیل دادگاه را داده‌اند.

امیر امیرقلی، فعال کارگری و عضو نشریه گام در تاریخ ۲۵ دی ماه از سوی ماموران اداره اطلاعات بابلسر در منزلش بازداشت و روانه زندان اوین شد اما در تاریخ ۳۰ بهمن ماه بدون دلیل مشخصی از زندان اوین به زندان مرکزی اهواز منتقل شد و تاکنون هر ماه بازداشت موقت او تمدید شده است. همچنین امیر حسین محمدی‌فرد و ساناز الهیاری (همسر امیرحسین محمدی‌فرد) دو عضو دیگر نشریه گام و از فعالان کارگری در تاریخ ۱۹ دی ۹۷ در منزلشان در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. این سه نفر همچنان در بازداشت موقت در زندان اوین و زندان مرکزی اهواز به سر می‌برند.

عباس امیرقلی پدر امیر امیرقلی درباره وضعیت فرزندش که از تاریخ ۳۰ بهمن ۹۷ تاکنون به دلایل نامشخصی از زندان اوین به زندان مرکزی اهواز منتقل شده گفت: «روز هفتم عید او را در زندان ملاقات کردیم. حالش خوب بود. خدا را شکر مسوولان زندان داروهای دیابتش را به او داده‌اند و ما اکنون امیدواریم که با انتقال پرونده‌اش سریع‌تر به تهران منتقل شود.»

پیش از این یک منبع مطلع در تاریخ ۱۰ اسفند ۹۷ با اشاره به بیماری دیابت این زندانی گفته بود ماموران زندان داروهای او را در اختیارش قرار نمی‌دهند: «امیر به دلیل بیماری دیابت باید روزانه چهار مرتبه انسولین تزریق کند اما به گفته خودش این میزان دارو برای تزریق در زندان اهواز در اختیار او قرار نمی‌گیرد. امیر برای جلوگیری از افزایش قندش مجبور شده که فقط یک وعده غذا در  روز بخورد تا به این شکل مانع خطرات بعدی شود.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ همچنین عضو چهارم نشریه آنلاین گام به نام عسل محمدی که دانشجوی داروسازی دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد تهران نیز هست روز ۱۳ آذر ماه به دلیل نوشتن مطلبی در حمایت از حقوق کارگران نیشکر هفت‌تپه در منزلش در تهران بازداشت و به زندان اهواز منتقل شد. او ۳۳ روز بعد در تاریخ ۱۵ دی ماه با وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.