ادامه‌ی دخالت‌های غیرقانونی و جلوگیری از انتقال «امید بهروزی» درویش زندانی به مراکز درمانی

0
127

دخالت های غیر قانونی قاضی صلواتی (رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب) در روند درمانی زندانیان عقیدتی-سیاسی، با دستور نهادهای امنیتی همچنان ادامه دارد و در اقدامی تازه، این قاضی امنیتی-اطلاعاتی از اعزام امید بهروزی از وکلا و حقوقدانان زندانی دروایش و مدیر سایت مجذوبان نور به مرکز درمانی جلوگیری به عمل آورد.

  در ادامه‌ی دخالت‌ نهادهای امنیتی در رابطه با درمان زندانیان سیاسی-عقیدتی، از اعزام امید بهروزی از وکلا و فعالان حقوق دراویش گنابادی برای معاینه توسط پزشک متخصص و ام‌آر‌آی گوش به دستور قاضی صلواتی جلوگیری بعمل آماده است.

قاضی صلواتی دراویش زندانی را مکلف به استفاده از لباس ویژه زندانیان و دستبند در اعزام به مراکز درمانی کرده است. پیش از این نیز، قاضی صلواتی اعلام داشته بود که اعزام دراویش زندانی به مراکز درمانی منوط به رضایت وزارت اطلاعات می‌باشد.

امید بهروزی از حقوقدانان زندانی در هنگام دستگیری در شهریورماه سال ۹۰ توسط مامورین امنیتی وزارت اطلاعات مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و همین امر باعث صدمات جدی به عصب شنوایی گوش سمت چپ این درویش زندانی شده است که با گذشت بیش از ۲۹ ماه از این عارضه و جلوگیری از درمان برای این زندانی عقیدتی دچار افت شنوایی جدی شده است.

این در حالیست که وضعیت جسمی سایر دراویش زندانی نیز در وضعیت خطرناکی قرار دارد. یکی از این دراویش آقای حمیدرضا مرادی‌ست که در حال حاضر بیش از ۳ ماه از انتقال وی به بیمارستان تخصصی قلب جلوگیری به عمل آمده است.

خانم خلیلی همسر این درویش زندانی در مصاحبه‌ای در مورد توقف درمان همسرش گفته و خاطرنشان کرده بود: “پانزده آبان ماه همسرم بعد از اعتصاب و وخامت حالش به بیمارستان تجریش منتقل شد اما بعد از دو هفته درمانش متوقف شد. دکتر بیمارستان گفته گرفتگی آئورت دارند و باید به بیمارستان قلب تهران منتقل شده و سریع تحت عمل جراحی قرار بگیرند، زیرا بیمارستان شهدای تجریش تجهیزات ندارد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور،اما پیگیری ها و نامه نوشتن به قاضی صلواتی و رئیس زندان و اجرای احکام، تا الان بی نتیجه بوده و درمانش به دستور قاضی صلواتی متوقف شده است. پیش قاضی صلواتی رفتم و از پرونده پزشکی همسرم هم خبر دارد اما می گوید تا الان پاش درد می کرده و ربطی به قلب ندارد و نسبت به تجویز پزشکان هم توجهی نمی کند.

چند روز پیش هم که با دکتر آقای مرادی حرف زدم گفت متاسفانه بیماری همسرم در حال پیشرفت است و باید هر چه زودتر تحت عمل قرار بگیرد. الان فقط برای اینکه خون لخته نشود و سکته نکند دارو می دهند. واقعا دلیل این همه اذیت و آزار دروایش را نمی فهمم.”