اخراج درویشان گنابادی از سازمان‌های دولتی ادامه دارد

0
268

یکی از درویشان گنابادی ساکن دامغان از کارمندان سازمان کمیته امداد امام خمینی به علت وابستگی به طریقت گنابادی اخراج شد.

 آقای علی معظمی فرد از درویشان شهر دامغان که مسئولیت برگزاری مجالس درویشی در منزل خود را نیز داراست، پس از سال‌ها فعالیت در سازمان کمیته امداد خمینی استان سمنان، از ادامه فعالیت منع شد.

این درویش گنابادی گفت: «پس از پیگیری‌های مکرر از علت این برخورد، در ‌‌نهایت ریاست کمیته امداد استان سمنان با اذعان اینکه، من یکی از بهترین نیروهای استان در حوزه کاری خودم بودم، گرایش بنده به سلسله درویشی گنابادی را عامل فشار به او برای عدم تمدید قرارداد کاری با من عنوان کرد».

همچنین این درویش گنابادی از احضارهای مکرر وی در طول دو سال اخیر توسط ماموران وزارت اطلاعات این استان خبر داد و گفت: «بار‌ها برای تعطیلی مجالس درویشی در منزل خودم توسط نیروهای امنیتی نسبت به از دست دادن شغلم تهدید شده بودم.»

به گزارش مجذوبان نور،آقای دانشگر از دیگر دراویش ساکن استان سمنان نیز از تهدیدات مشابه ماموران وزارت اطلاعات در احضارهای اخیر برای لغو پیمان نامه شغلی خود که در ارتباط با یک ارگان دولتی است خبر داده است.

سیاست فشار بر درویشان ایران و دست آویز قرار دادن شغل آن‌ها برای عدم شرکت در مجالس درویشی سالهاست که دنبال می‌شود، اما در حالی همچنان ادامه دارد که مسئولین دولت یازدهم بار‌ها در ماه‌های اخیر از لزوم حقوق برابر اقلیت‌های دینی و رفع تبعیض‌ها و برخورد‌های خلاف قانون، سخن گفته‌اند.