اخبار تأیید نشده از احضار مردم به اتهام شادی در خیابان‌ها

0
173

 پس از آن که دو بار پیاپی جمعی از مردم در خیابان‌های ایران به شادی پرداختند، برخی از منابع خبری نوشته اند که در یکی دو روز گذشته، نیروی انتظامی عده‌ای را احضار کرده و از آنان «تعهد» گرفته است.

دو روز پیش، به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، نوشت که در روزهای اخیر پیامک هایی از سوی وزارت اطلاعات با مضمون « رفتار هنجارشکنانه شما رصد شد. تکرار آن موجب برخورد قانونی خواهد شد» به تلفن همراه برخی از شهروندان ارسال شده است.

بر اساس این گزارش، دریافت این پیامک سبب نگرانی این شهروندان شده، اما این پیامک ها نه به صورت گزینش شده و انتخابی، بلکه به صورت رندم و تصادفی با استفاده از دکل های شهری مخابرات برای ساکنین هر محله جغرافیایی ارسال می شود.

این سایت خبری اضافه کرد که به نظر می رسد، برخی نیروهای افراطی نهادهای امنیتی تلاش هایی را برای حفظ فضای امنیتی انجام می‌دهند و در برابر باز شدن فضا مقاومت می‌کنند.

پس از پیروزی حسن روحانی، در انتخابات ریاست جمهوری ایران و همچنین پیروزی تیم فوتبال ایران مقابل تیم کره جنوبی و راهیابی ایران به جام جهانی، عده ای از مردم به ویژه جوانان در شهرهای مختلف ایران به خیابان ها ریختند که در برخی از شهرها با برخورد نیروی انتظامی مواجه شدند.

بر اساس فیلم‌هایی که منتشر شده، در شهر رشت، یگان ویژه نیروی انتظامی به مردمی که برای صعود تیم ملی ایران به جام جهانی شادی می کنند، حمله کرده است.

همچنین فرمانده انتظامی استان بوشهر تایید كرد که سه شنبه شب گذشته در حاشیه شادی مردم بوشهر پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران، 16 نفر به اتهام «سنگ پراكنی، تخریب اموال عمومی و شرب خمر» بازداشت شده اند.

روز چهارشنبه گذشته، سایت کلمه نیز نوشت که سه تن از اعضای فعال ستاد جوانان حسن روحانی در تبریز به نام های بهنام نیکزاد، امین فرید یحیایی و علی اروج زاده توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و پس از نگهداری شبانه در مکانی نامعلوم، به دادستانی انقلاب تبریز تحویل داده شدند.